دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت گفت: تبلیغات غیر اخلاقی واحد‌های صنفی منجر به تبلیغ بد حجابی و تغییر سبک زندگی می‌شود.

حمید حسنی نیا گفت: تحقیقات نامحسوسی از طریق دادستانی در فضای مجازی بافت صورت گرفته است و دستگاه قضایی درصدد برخورد قانونی با این واحد‌های صنفی متخلف است .

او افزود: بایستی بر تبلیغات واحد‌های صنفی در زمینه تولید و عرضه پوشاک بانوان، مزون ها، آتلیه ها، و به ویژه آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی نظارت ویژه‌ای انجام شود.

حسنی نیا اظهار کرد: نظر به وصول برخی گزارش‌های مردمی و اعلام عدم نظارت کافی و مستمر متولیان امر موید ول انگاری فضای مجازی و عدم نظارت کافی به این مجموعه می‌باشد، از این رو ضروری است تا نظارت و کنترل بیشتری بر کانال‌های مجازی صورت بپذیرد.

این مقام قضایی گفت: انتشار تصاویر مدل‌هایی با پوشش‌های مبتذل و غیر اسلامی، کشف حجاب، نمایش بدن به صورت برهنه و نیمه برهنه، آرایش‌های نامتعارف، مانتو‌های جلوباز و تبلیغات از این دست در بستر فضای مجازی از مصادیق اعمال مجرمانه به حساب می‌آید.

او افزود: مقرر است در صورت مشاهده موارد فوق الاشعار مدیر کانال و یا گروه در شبکه‌های اجتماعی با رعایت کلیه مقررات شرعی و قانونی و قانون آیین دادرسی کیفری و بند ۸ ماده واحده قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی احضار و پس از ابلاغ مقررات قانونی و بیان مصادیق مجرمانه ضمن تنظیم صورتجلسه و اخطار، متعهد به حذف محتوای مجرمانه شود و در صورت تکرار موضوع، پرونده قضایی تشکیل و با متخلفین وفق قانون برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار