مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از تولید ۳۵ درصد از گازکربنیک کشور در این استان خبر داد.

رحمتی گفت: چهارمین شرکت دارنده فناوری ساخت ماشین‌آلات و تولید گازکربنیک جهان در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند، که این شرکت تنها دارنده فناوری ساخت دستگاه‌های تولید گاز کربنیک در کشور است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: این کارخانه تولیدی بخش خصوصی فعالیت خود را از سال ۶۸ با اشتغالزایی ۸۰ نفر آغاز کرد که با توسعه و افزایش تولید، تعداد اشتغال مستقیم این مجتمع به ۱۱۰ نفر افزایش یافت.

به گفته رحمتی، ۱۰۰ درصد تجهیزات و ماشین‌آلات این کارخانه به دست متخصصان داخلی ساخته شده است و کارکنان متخصص این کارخانه تمام تجهیزات فاز سوم را طراحی و تجهیز کردند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه اندازی خط جدید این مجتمع تولیدی، افزون بر۸۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بخش خصوصی هزینه شده است که بدون آب کار می‌کند و به صورت هوا خشک است.

وی افزود: با راه اندازی این خط جدید تولید گاز کربنیک از دو هزار کیلوگرم در ساعت به ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت رسیده است.

رحمتی اضافه کرد: محصول تولیدی کارخانه گازکربنیک برای صنایع غذایی، داروسازی، جوشکاری صنعتی و آب شیرین کن‌های صنعتی کاربرد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۷:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
استان بامیرانمان، چهارمحال بختیاری مساعد ابرصنعتی شدن و دارا بودن شهرهای پتروشیمی نیز در استان سر بلند ایرانزمین می‌باشد
آخرین اخبار