روسیه و ترکیه قصد دارند گردش مالی سالانه تجاری خود را به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

پایگاه خبری آیدینلیک با استناد به آمار رسمی گزارش داد که گردش مالی حساب‌های تجاری روبل بین ترکیه و روسیه در هفت ماه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی ۲۳۰ درصد افزایش یافته است.

مبادلات صادرات و واردات بین روسیه و ترکیه بین ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ معادل ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. مجموع تسویه صادرات به روبل معادل ۴۲۸ میلیون دلار است، در حالی که پرداخت‌های واردات با ارز روسیه به ۲۶۷ میلیون دلار رسیده است. در همین بازه زمانی تعداد قرارداد‌های صادراتی ۱۸۱ درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات واردات تا ۳۵۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

روسای بانک‌های مرکزی مربوط به این دو کشور در دیدار امروز (دوشنبه) در حاشیه مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در سوچی، بر افزایش تجارت با ارز‌های ملی توافق کردند.

اوایل سال جاری میلادی، پوتین و اردوغان توافق کردند که سرمایه‌گذاری متقابل را تشویق کنند و به کسب‌وکار‌های روسیه و ترکیه کمک کنند تا به بازار‌های یکدیگر وارد شوند، این در واقع بخشی از نقشه راه امضا شده در سال ۲۰۲۲ است. مسکو و آنکارا در حال حاضر روی چندین ابتکار مرتبط با صادرات گاز طبیعی کار می‌کنند و قصد دارند به ایجاد روابط در بخش انرژی ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار