فرماندار سرخس گفت: حرکت زائران پیاده شیعه و سنی از این شهرستان مرزی در قالب ۵۴ کاروان از امروز، دوشنبه به سمت مشهد آغاز شد.

حسن نوری زاده فرماندار سرخس گفت: در حوزه سرخس همچنین ۱۴ ایستگاه صلواتی برای خدمات رسانی به زئران پیاده این شهرستان و زائران پیاده شهرستان صالح آباد از مسیر سرخس برپا شده است.

وی افزود: در مجموع پیش بینی می‌شود حدود ۱۱ زائر پیاده از این شهرستان برای شرکت در آیین سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام صادق و شهادت حضرت رضا (ع) رهسپار مشهد شوند که یک کاروان متشکل ۲۰۰ نفر از برادران و خواهران اهل سنت است.

فرماندار سرخس اظهار داشت: دیروز نیز نشست مشترکی بین فرمانداران سرخس و صالح آباد و بخشدار رضویه مشهد برگزار شد و تصمیم‌ها و توافقات لازم برای انجام اقدامات فرهنگی، زیارتی و امنیتی برای خدمت رسانی ایمن به زائران اتخاذ شد.

نوری زاده بیان داشت: البته بواسطه کم عرض بودن جاده در محدوده «شورلق تا مزداوند»، برای حفظ ایمنی زائران پیاده بوسیله اتوبوس از این مسیر عبور داده می‌شوند.

به گفته وی، در صورت افزایش گرد وغبار در جاده سرخس - مشهد و کاهش دید در جاده، احتمالا حرکت زائران پیاده با محدودیت همراه شده و در مقاطع با گرد وخاک احتمالی با خودرو ادامه مسیر دهند.

مرکز شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سرخس در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد، زائران پیاده شهرستان صالح آباد نیز از سه راهی معروف به «صالح آباد» در ۸۵ کیلومتری مشهد به جاده سرخس- مشهد می‌پیوندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار