‌آتش بس شکننده در اردوگاه عین‌الحلوه لبنان باز هم دوام نیاورد

درگیری‌ها در اردوگاه پناهندگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان آغاز شده و آتش بس شکننده‌ شب گذشته در این اردوگاه از بین رفته است.

 منابع خبری لبنان از آغاز دوباره درگیری‌ها در اردوگاه پناهندگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب این کشور و از بین رفتن آتش بس شکننده‌ای خبر دادند که از شب گذشته در این اردوگاه برقرار شده بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی لبنان، هم اکنون درگیری‌ها بین اعضای جنبش فتح و برخی گروه‌های تندرو از جمله «عصبه الانصار» و «جندالشام» با تیربار و "آرپی جی" در داخل این اردوگاه در جریان است.

درگیری‌ها در این اردوگاه تاکنون پنج کشته و ۸۰ زخمی برجای گذاشته است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه درباره درگیری‌های مسلحانه در این اردوگاه تاکید کرد: این اتفاقات بدون تردید هیچ پیروزی نخواهد داشت و هیچ یک از طرفین درگیر از آن سود نخواهند برد، به همین دلیل این اقدام انتقام جویانه بیهوده تحت هیچ شعار و توجیهی قابل قبول نیست.

«شیخ نعیم قاسم» ادامه داد: این اتفاقات صرفا در راستای منافع رژیم اشغالگر است؛ چرا که اردوگاه‌های آوارگان باید برای آمادگی به منظور مقابله با دشمن آرام باشند و برای بازگشت به سرزمین‌شان پس از آزادسازی آماده شوند؛ نه برای جنگ و درگیری.

درگیری‌های اردوگاه فلسطینی نشین «عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان وارد چندمین روز خود شده و تلاش‌ها برای برقراری آتش بس پایدار و پایان نهایی درگیری‌ها تاکنون نتیجه ملموسی نداشته و آتش بس‌های برقرار شده اندکی بعد از بین رفته و درگیری‌ها از سرگرفته شده است.

اردوگاه عین الحلوه اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در نتیجه آن ۱۴ تن جان خود را از دست دادند و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند و هزاران پناهجوی فلسطینی نیز مجبور به گریختن از معرکه و ترک خانه و کاشانه خود شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار