با افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی، آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ از ساعات صبح امروز تا اوایل هفته آینده، با افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی، آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم خواهد شد. 

وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی طی فردا و پس فردا (شنبه ۲۵ شهریور) با شدت بیشتری تداوم خواهد داشت و علاوه بر دریای عمان و تنگه هرمز، شرق خلیج فارس هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سرعت وزش باد در مناطقی از دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهید رسید. 

طی این مدت توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

همچنین در این مدت با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، مناطق غربی خلیج فارس (محدوده خوزستان و بوشهر) نیز مواج پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات هرمزگان، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

 توصیه می‌شود از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود. در پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش لحظه‌ای سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود.

از نظر دمایی، نوسانات دما بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.