اعلام آمادگی بیش از ۶۰ کشور برای کمک به زلزله‌زدگان مغرب

وزیر دادگستری مغرب یکشنبه شب از اعلام آمادگی بیش از ۶۰ کشور برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان این کشور خبر داد.

عبداللطیف وهبی وزیر دادگستری مغرب، گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ کشور تمایل خود را برای کمک به مغرب در خصوص کمک‌رسانی به زلزله زدگان اعلام کرده‌اند. ما از کشور‌های حمایت کننده می‌خواهیم که تلاش‌های امدادی را سازماندهی کرده و اولویت‌ها را تعیین کنند.

به گزارش الجزیره، وهبی اضافه کرد: تا زمانیکه به طور کامل و قطعی مطمئن نباشیم که هیچ بازمانده یا حتی جسدی زیر آوار وجود ندارد، عملیات جستجو و نجات را متوقف نخواهیم کرد.

همچنین محمد ششم پادشاه مغرب از اسپانیا، قطر، انگلیس و امارات متحده عربی برای ارسال کمک‌ها پس از زلزله ویرانگر این کشور تشکر کرد.

از سوی دیگر فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: یک تیم از سازمان ملل متحد وارد مغرب شده و در حال کار برای هماهنگ کردن تلاش‌های امدادی است. هیچ تیم امدادی از سازمان ملل متحد در مغرب وجود ندارد، اما ما تیمی برای ارزیابی آسیب‌ها و نیازسنجی در این کشور داریم.

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اضافه کرد: ماموریت اصلی در حال حاضر فراهم کردن تیم‌های امدادی برای نجات افراد گرفتار در زلزله مغرب است.

در پی وقوع زلزله ویرانگر هفت و دو دهم ریشتری نیمه شب جمعه در کشور مغرب و کشته شدن ۲ هزار و ۱۲ نفر و زخمی شدن ۲ هزار و ۵۹ نفر دیگر بر اساس آخرین آمار‌ها تاکنون، شمار زیادی نیز همچنان زیر آوار‌ها هستند و احتمال نجات آن‌ها وجود دارد، ولی وقوع پس لرزه‌ها تسریع در کار امدادرسانی و آوار برداری را با مشکل مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار