مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب برآورد کرد، امسال ۲۰۰ هزار تن چغندرقند در مزارع این شهرستان به عنوان قطب تولید چغندرقند استان کرمانشاه تولید شود.

اکبر میرزایی‌کلهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان اسلام‌آبادغرب را در سال زراعی جاری ۳۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت : برآورد می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزار تن چغندرقند در این شهرستان تولید شود.

وی متوسط عملکرد مزارع چغندرقند در شهرستان اسلام‌آبادغرب را حدود ۵۵ تن در هکتار عنوان کرد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب با اشاره به فرآوری بخش قابل توجهی از چغندرقند تولیدی در شهرستان اسلام‌آباد غرب در کارخانه قند فعال این شهرستان، گفت: برای فرآوری محصول تولیدی در ۲۱۰۰ هکتار از مزارع چغندرقند شهرستان با کارخانه قند اسلام آباد غرب قرارداد منعقد شده و مابقی تولیدات شهرستان در کارخانه‌های قند مهمان شامل کارخانه قند همدان، اصفهان و... فرآوری خواهد شد.

میرزایی‌کلهر با بیان اینکه شهرستان اسلام‌آبادغرب قطب تولید چغندرقند استان کرمانشاه است، گفت: این شهرستان بیشترین چغندرقند تولیدی استان را به خود اختصاص داده، ضمن اینکه محصول تولیدی در این شهرستان اغلب کیفیت بالاتری هم نسبت محصول تولیدی در دیگر نقاط استان دارد، به نحوی که عیار محصول تولیدی در این شهرستان همه ساله حدود نیم درصد بیشتر از چغندرقند تولیدی در سایر نقاط است.

میرزایی‌کلهر اشاره‌ای به برنامه شهرستان برای کاهش سطح زیرکشت چغندرقند به دلیل آب‌بر بودن این کشت داشت و گفت: متعادل کردن کشت چغندرقند در برنامه شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: پیگیریم سطح زیر کشت چغندرقند شهرستان را در سنوات آتی به زیر ۳۵۰۰ هکتار کنونی برسانیم، هرچند در سنوات گذشته در مقاطعی سطح زیرکشت چغندرقند در این شهرستان به پنج هزار هکتار هم می‌رسید.

میرزایی کلهر اضافه کرد: کشت دانه‌های روغنی، ذرت علوفه‌ای و گیاهان دارویی گزینه‌های خیلی خوبی برای جایگزینی با کشت چغندرقند هستند که سوق دادن کشاورزان به سمت کشت این گونه‌های با ارزش اقتصادی بالا در راستای مدیریت منابع آبی در شهرستان دنبال می‌شود.

به گفته میرزایی کلهر برداشت چغندرقند در مزارع شهرستان اسلام آباد غرب از امروز (۱۹ شهریور) آغاز شده و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.