وزیر علوم گفت: آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از سوم مهر است و به دلیل برگزاری دو نوبت کنکور شروع دانشگاه‌ها برای ورودی‌های جدید از هفته سوم مهر خواهد بود.   

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از سوم مهر است. همچنین به دلیل برگزاری دو نوبت کنکور سراسری و ارسال سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش و انجام کارهای گزینشی و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای ورودی‌های جدید، شروع دانشگاه‌ها برای ورودی‌های جدید از هفته سوم مهر خواهد بود.  

وزیر علوم بیان کرد: در سال تحصیلی جدید باید یک برنامه جامع آموزشی، فرهنگی،  هنری و ورزشی برای اوقات فراغت دانشجویان داشته باشیم. ماموریت و آمایش‌ها را باید به گونه‌ای تغییر دهیم تا بهره‌وری افزایش پیدا کند که کارگروه‌های استانی را در این خصوص تشکیل داده‌ایم.  

وی افزود: رشته های تکراری راه اندازی نخواهند شد و رشته هایی که داوطلب و متقاضی نداشته باشند، حذف می‌شوند. باید از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای آمایش رشته‌ها استفاده کنیم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: در سال گذشته و بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا برخی ساختار‌ها آسیب دیده بودند. برخی از خوابگاه‌های خودگردان تغییر کاربری داده بودند و آزمایشگاه‌ها، سلف سروریس‌ها و سالن‌های ورزشی دچار مشکلاتی شده بودند.

وزیر علوم ادامه داد: ارتباطات دانشجویان با کانون‌های فرهنگی، گروه‌ها، انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی و برنامه‌های فوق برنامه قطع شده بود که خوشبختانه با تجربه‌ای که از سال گذشته کسب شده در سال جدید ترمیم خواهد شد.

وی تاکید کرد: فوق برنامه‌هایی پیش بینی شده و در سال جدید سعی می‌کنیم یک برنامه جامع آموزشی، پژوهشی، هنری و فرهنگی را داشته باشیم. سعی می‌کنیم علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و علمی برای ۸۵ ساعت اوقات فراغت دانشجویانمان هم برنامه‌های متنوعی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
..........
۱۳:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
اسیر شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۰۰:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
آقا این ۳ماه تعطیلی بین دو سال تحصیلی زیاد است
حداکثر یک ماه کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله به زبان خارجی محور شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
لطفا مدارس را نیز یک هفته دیرتر باز کنید،خیلی از بچه ها در مسافرت مشهد و یا جای تفریحی هستند و بسیاری کتاب تحویل نگرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کنید

برای خشنودی حضرت مهدی (عج) صلوات بفرستید.
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۵:۴۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
خواهش می کنم اگر می توانید از وزیر آموزش و پرورش بپرسید که این مسئله کد 98 و 97 که باعث افساد و فساد در حضور دانش آموز به مدرسه را پیگیری نمایند!!!
مسئله اینجاست که اگر دبیری یا کارمندی 3 روز بدون دلیل غیبت کند باید مورد مسائله قرار گیرد و کسر حقوق و توبیخ می شود!!!
حال برای دانش آموزی که این کدها را در کارنامه اش می زنند حتی اگر یکسال کامل غایب باشد می تواند ادامه تحصیل بدهد و شرکت کند و مدیر مدرسه حق ندارد مانع حضور یا مسائله او باشد!!!!
این مسئله باعث ایجاد حس عدم مسئولیت پذیری دانش آموز نسبت به کار خودش که درس خواندن است و توقع بیش از حد از دیگران بحیث اگر این فرد با این روند قبول بشه که مدیر دبیر را تحت فشار قرار می دهد "که همه را قبول کنید" و این فتوای صادره از عالیترین مقامات وزارت ، این فرد (دانش آموز) وقتی سرکار می رود اگر غیبت های زیادی کند توقع خواهد داشت که نباید کسی با او چیزی حرف بزند و همین امر باعث اعتراض و راهپیمایی این نوع افراد در آینده خواهیم بود.
فلذا این فسادی که بصورت کد زیرکانه قرار داده شد!!!
پس به وزیر، از این مکان هشدار می دهیم که در بررسی ویژه این فساد رسیدگی نماید و آنرا به امروز و فردا موکون نکند چون فسادش در زمان خاتمی تعیین شد و حالا آثارش داره به ما نتایجی، مثل افراد ضد اجتماع تحویل می دهد!!! افرادی با توقع خیلی بالا و با عملکرد خیلی ضعیف و حتی ناچیز!!!
انا لله و انا الیه راجعون ولاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم.
Iran (Islamic Republic of)
دلقک
۱۴:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
ای بابا هسته اتم دوروز دیرتر شکافته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
دانشگاه ها که باید زودتر از مدارس شروع کنند نه دیر تر . اقای پرفسور قبل از این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
دانشگاه غیر انتفاعی ، علمی کاربردی ، آزاد ، فنی و حرفه ای و پیام نور را تعطیل کنید که فقط مدرک میدن و دانشجو هیچی یاد نمیگیره و الکی وقت و هزینه میکنه و اگه این وقت و هزینه را روی هر کاری بکنه تو اون کار استاد میشه و پیشرفت میکنه و البته نیازی هم به این همه تحصیل کرده بی سواد نداره کشور ، سهمیه رو در دانشگاه ها حذف کنید که پذیرش بر اساس لیاقت باشه و هر استان فقط یک دانشگاه داشته باشه ، این جوری هر کی میره یه شغل مورد نیاز کشور رو یاد میگره و کسب درآمد میکنه مثل مکانیک برق کار و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
بر اساس چه مدرکی میگی دانشجو در دانشگاه آزاد و پیام نور و.... هیچی یاد نمیگیره؟ کسی که کسی را مجبور نمیکنه بره دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
خیلی نفهمی . چرا میگی بقیه دانشگاه ها را تعطیل کنین . تو اصلا حالیت نیست دانشگاه پیام نور چقدر سخته . شما دانشگاه دولتی ها فقط ی قسمت کتاب میخونین ما کل کتاب پس چرند نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
اگر فنی قرار یاد جوانها بدیم باید همراه دانش باشه
پس دانشگاه جایگاه خودشو داره فن و مهارت هم جایگاه خودشو
اینا در کنار هم تکمیل میشن

همه دانشگاه های کشور باید باشن تنوع دانشگاه ایجاد شده به همه این امکان رو میده که هر کدوم خواستن برای تحصیل انتخاب کنن و گزینه ها محدود و اجباری نباشه
همه شونم هم سطح علمی بالا و هم مدارکشون معتبر هست
آخرین اخبار