کارگروه ستاد مدیریت بحران شهرداری شهرکرد به منظور برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از بحران‌های احتمالی برف و باران تشکیل شد.

محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد با تاکید بر لایروبی و شستشوی مسیل‌ها و کانال‌ها گفت: حوزه خدمات شهری و امور عمرانی باید ظرف یک هفته آینده نقاط و معابری از جمله خیابان الوند، انتهای خیابان سفیر امید، انتهای خیابان معلم، کمربندی ۱۵ خرداد، خیابان ابوذر، مسیل ۱۲ محرم جنوبی و ... که احتمالا آبگرفتگی آن‌ها وجود دارد بازدید و شناسایی کنند و سریعا نسبت به رفع مشکل آن‌ها اقدام و در زمان بارندگی نیز سریعا آبگرفتگی معابر رفع شود.

وی همچنین با تاکید بر آماده سازی ماشین آلات و تجهیزات افزود: مدیریت شهری همواره تلاش می‌کند در بحران و بارش‌ها با استفاده از نیرو‌ها و بکارگیری امکانات و ماشین آلات خود و کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط و شهروندان مشکلات این شهر را رفع کند.

واحدیان با بیان اینکه برنامه‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری در سال‌های قبل برنامه‌ریزی و تدوین شده و با آغاز فصل سرما بازنگری، اصلاحات لازم و بروزرسانی بر روی آن انجام می‌شود، اضافه کرد: سرویس و تعمیرات لازم بر روی تمامی ماشین آلات مورد نیاز ستاد مدیریت بحران شهرداری انجام شود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به رانش کوه در نقاطی از سطح شهر اظهار کرد: ظرف یک هفته آینده حوزه معاونت عمرانی از محل‌های رانش کوه بازدید نماید و سریعا نسبت به رفع آن اقدام شود.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: هرساله با فرا رسیدن فصل سرما، نیرو‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری در تمامی نقاط برای مقابله حوادث بارش برف و باران در حالت آماده باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

واحدیان افزود: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی، چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیرو‌های خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند که آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار