بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو بیشتر مناطق استان اردبیل تا روز‌های پایانی هفته جاری ناپایدار خواهد بود.

از عصر امروز (یکشنبه ۱۹ شهریور) با تقویت جریانات مرطوب خزری مجدداً بر میزان ابرناکی افزوده می‌شود و فردا (دوشنبه ۲۰ شهریور) با تشدید جریانات شمالی شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان اردبیل خواهیم بود.

همچنین از عصر امروز تا قبل از ظهر سه‌شنبه (۲۱ شهریور) ناپایداری‌ها قابل ملاحظه بوده و بارش باران در بیشتر مناطق استان (به‌ویژه در نواحی شمالی و نیز نوار شرقی استان) پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت در برخی مناطق وزش باد خزری تند تا نسبتا شدید ، رگبار باران، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل هم با اشاره به رخداد مه، تقلیل دید افقی و پایین بودن کف ابر از احتمال بروز اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان احتمال داده و به مردم استان توصیه کرد هشدارهای هواشناسی سطح زرد و نارنجی شماره ۴۳ و ۴۴ اداره کل هواشناسی را مورد توجه قرار دهند.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل از قبل از ظهر تا عصر سه‌شنبه از شدت ناپایدارها و شارش رطوبت خزری کاسته شده و قدری بر دمای هوا افزوده می‌شود ، اما از اواخر وقت سه‌شنبه تا روز پنجشنبه (۲۳ شهریور) بر میزان رطوبت خزری افزوده شده و کاهش نسبی دما، وزش باد خزری و بارش باران و گاهی به‌صورت رگبار بیشتر مناطق استان اردبیل را دوباره فرا خواهد گرفت.

اوج ناپایدارهای موج دوم از سه‌شنبه شب تا صبح چهارشنبه (۲۲ شهریور) به‌ویژه در نوار شمالی استان اردبیل احتمال می‌رود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.