فرماندار شهرستان نهاوند از پیشرفت ۷۰ درصدی سردخانه چهارهزار تنی بخش خزل این شهرستان خبر داد.

ضرغام احمدوند گفت: شهرستان نهاوند قطب مهم کشاوزی و دامداری استان محسوب می‌شود، اما متاسفانه کمبود صنایع تبدیلی و سردخانه نگهداری از میوه همواره از مشکلات و معضلات بخش کشاورزی این شهرستان بوده است.

او گفت: شهرستان نهاوند نزدیک به ۷۳۰۰ باغدار و بهره‌بردار در زمینه تولید سیب و محصولات باغی دارد که در مجموع بیش از ۱۳هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان به انواع درختان میوه اختصاص دارد و سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع میوه از آن‌ها برداشت می‌شود.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: سطح زیر کشت درخت سیب در شهرستان حدود سه هزار هکتار است که انواع سیب درختی تابستانه و پائیزه را تولید می‌کنند که برای نگهداری نیازمند سردخانه هستند.

احمدوند گفت: نهاوند در تولید بسیاری از میوه‌های درختی از جمله انواع سیب، هلو، زردآلو، گلابی  دارای رتبه اول تولید استان است و باغداران برای نگهداری میوه‌های خود نیازمند سردخانه و صنایع تبدیلی جانبی هستند.

او با اشاره به پروژه سردخانه چهارهزار تنی بخش خزل نهاوند، گفت: این پروژه با اعتباری افزون‌بر هشت میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار احداث شده و دارای ظرفیت سردخانه دو مداره چهارهزار تنی است.

او با بیان اینکه این پروژه به‌طور مستقیم برای ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند، گفت: این پروژه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون برای ادامه راه و فاز‌های بعدی نیازمند دریافت تسهیلات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار