فداکار ضمن مخالفت با صدور پروانه‌های جدید معادن شن و‌ ماسه، گفت: فقط مجوز پروانه‌های شن و ماسه ای که طی امسال در استان به اتمام می‌رسند تا پایان سال تمدید شوند.

مهدی حسینی‌نژاد عصر امروز ۱۸ شهریورماه در سومین جلسه شورای معادن که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری گفت: بر اساس جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در مواردی که به‌دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن ها وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان باید تا یک درصد فروش معادن برای رفع آلایندگی‌ها و یا فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی منطقه درگیر اختصاص پیدا کند.

او افزود: به‌منظور تامین نیاز استان به‌ویژه در شهرستان‌ها به شن و ماسه  و همچنین افزایش قیمت، صدور تمدید مجوز فعالیت معادن شن و ماسه در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ضمن مخالفت با صدور پروانه‌های جدید شن و‌ ماسه، گفت: فقط مجوز پروانه‌های شن و ماسه استان که طی امسال به اتمام می‌رسند تا پایان سال تمدید شوند.

 استاندار در زمینه دریافت یک درصد خسارت از معادن بیان داشت: دستگاه ها و ادارات در مناطقی که در آنجا معدن وجود دارد و از این معادن خسارت دیده‌اند، باید از یک درصد پرداخت معادن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار