بی اطلاعی آمریکا از سرنوشت تسلیحاتی که به اوکراین می‌فرستد

یکی از سناتور‌های مجلس نمایندگان آمریکا تایید کرد که این کشور از سرنوشت کمک‌هایی که به اوکراین می‌کند، اطلاعی ندارد.

جاش هاولی، سناتور آمریکایی امروز شنبه اعلام کرد آمریکا نمی‌داند کی‌یف واقعا برای چه اهدافی  از کمک‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن استفاده می‌کند.

به گزارش فاکس نیوز، این سناتور آمریکایی در این خصوص گفت: ما هیچ ناظری نداریم که نظارت کند پول‌های داده شده به اوکراین به کجا سرازیر می‌شود. ما اصلا نمی‌دانیم آن‌ها از این پول برای چه اهدافی استفاده می‌کنند. کاخ سفید باید کنترل کمک‌هایی که به اوکراین می‌کند را آغاز کند، با این حال مشخص است که هیچ کسی این کار را نخواهد کرد.

پیش از این نیز فاکس نیوز فاش کرده بود انتقال محموله‌های تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا به اوکراین با نظارت بسیار اندکی انجام می‌شود و در برخی مواقع به دست باندهای جنایتکار و قاچاقچیان سلاح می‌‌افتد.

دیده بان وزارت دفاع آمریکا همچنین به مورد دیگری از اقدام دستگاه امنیت اوکراین در اختلال در فعالیت یک باند قاچاقچی سلاح اشاره کرده که در حال فروش سلاح‌ها و مهمات به سرقت رفته از خطوط مقدم جنگ در جنوب اوکراین بودند.

در این گزارش آمده است: در اواسط ماه اوت ۲۰۲۲ دستگاه امنیت اوکراین گروهی متشکل از اعضای یک گردان داوطلب را منحل کرد. این گروه بیش از ۶۰ تفنگ و تقریبا ۱۰۰۰ گلوله مهمات را به سرقت برده و در یک انبار به طور غیرقانونی نگهداری می‌کرد و به نظر می‌رسید قصد داشتند آن را در بازار سیاه به فروش برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
اینا خوده شیطانن
آخرین اخبار