رئیس پلیس راه یزد گفت: طبق حکم قضایی، از این پس خودروی رانندگان مست به مدت ۶ ماه توقیف می‌شود.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی رئیس پلیس راه یزد گفت: در صورتی که مصرف مشروبات الکلی توسط راننده‌ای اثبات شود، علاوه بر توقیف خودرو به مدت ۶ ماه، راننده به عنوان مجرم، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
 
به گفته وی، از مجموع ۷۹ فقره تصادف فوتی جاده‌ای امسال استان یزد که باعث مرگ ۹۰ نفر شده است، علت ۶ مورد مستی راننده بوده که باعث مرگ ۹ نفر و جراحت پنج نفر دیگر شده است.
 
او اضافه کرد: در تمامی پاسگاه‌های پلیس راه، دستگاه تست الکل وجود دارد و از رانندگان مشکوک به مصرف مشروبات الکلی، آزمایش الکل بعمل می‌آید.
 
سرهنگ حاجی ده‌آبادی ادامه داد: مصرف مشروبات الکلی نه تنها ضریب ایمنی جامعه را از نظر سرقت و غارت و تجاوز پایین می‌آورد بلکه در تصادفات جاده‌ای نیز از عوامل تاثیر گذار است، بنا بر همین موضوع، توقیف ۶ ماهه خودرو‌ها و جلب راننده در استان با هدف کاهش جانباختگان و بالا بردن ضرب ایمنی جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
رئیس پلیس راه استان یزد به والدین توصیه کرد، بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و آن‌ها را کنترل نمایند تا در طول زندگی دچار بحران نگردند.
 
سرهنگ حاجی ده ابادی اظهار داشت: پلیس راه فرماندهی انتظامی استان یزد با توجه به افزایش جان باختگان ناشی از مصرف مشروبات الکلی، علاوه بر جاده‌های استان، تست الکل را در روز‌های پنجشنبه و جمعه در جاده‌های منتهی به تفرجگاه‌های استان و روستا‌های ییلاقی نیز انجام می‌دهد.
 
تعداد جان باختگان تصادفات رانندگی جاده‌ای امسال استان یزد، ۹۰ نفر و تعداد مجروحان، مصدومان و معلولان این حوادث یکهزار و ۱۱۲ نفر اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار