طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تا به امروز ۳۶ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان تسهیلات به سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط بانک تخصصی مسکن پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین تسهیلاتی است که نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد و پرداخت این تسهیلات می تواند زمینه ساز افزایش انگیزه سازندگان در کشور شود و در حال حاضر هم طبق بررسی های صورت گرفته تنها یک بانک اقدام به پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن می کند و این در حالی است که سایر بانک ها هم با وجود تاکید رئیس جمهور مبنی بر پرداخت تسهیلات اقدامی در زمینه پرداخت آن انجام نداده اند.

طبق آخرین آمارهایی که اعلام شده است همچنان بانک مسکن در پرداخت این تسهیلات رکورد دار بوده است؛ به طوری که طبق اعلام حسینی مدیرعامل بانک مسکن قرارداد تسهیلاتی ۲۷۸ هزار و ۷۷۳ واحد به مبلغ ۹۶ هزار و ۱۱۲ میلیاردتومان در بانک مسکن  منعقد شده و بیش از ۸۴ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده است.

 حسینی با اعلام اینکه واریزی به حساب سازندگان از محل آورده و تسهیلات در مجموع ۸۴ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان است، توضیح داد: تاکنون ۴۸ هزار و ۱۷۶ میلیاردتومان از محل تسهیلات و ۳۶ هزار و ۸۰۳ میلیاردتومان از محل آورده به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

یکی از بانک‌های تخصصی حوزه مسکن که پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن را از ابتدای اجرای این طرح برعهده گرفت، بانک مسکن بوده و بخشی از پرداخت تسهیلات را از مجاری قانونی آن و با معرفی وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان واجد شرایط برعهده گرفته است. 

براساس این گزارش در همین رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار ساخت وساز مسکن دارد و اجرایی شدن این طرح می تواند زمینه ساز تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن شود.

او بیان کرد: پیگیری ها برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط تمامی بانک ها می‌تواند زمینه ساز اجرایی شدن هرچه سریعتر پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور شود.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف شدند تا سالانه ۳۶۰ هزار میلیاردتومان از تسهیلات بانکی خود را به بخش مسکن تخصیص بدهند که بر اساس آمار ارائه شده توسط بانک آن بانک توانست به بخش عمده تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار