استاندار خراسان جنوبی گفت: باید موضوعات مخصوص به ایثارگران که به دلیل نقص قانون مورد اعتراض است، شناسایی و حل شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی دستورات رئیس جمهور در حوزه ایثارگران استان گفت: انتظار می‌رود موضوعات کلیدی در حوزه ایثارگران که به خاطر نواقص قانونی مورد اعتراض است شناسایی شده و پیشنهاد اصلاح آن طوری ارائه شود که بتوان مشکلی را در سطح کلان کشور حل کرد.

او با بیان اینکه در همه نقاط دنیا افرادی که برای دفاع از وطن در جنگ جان خود را از دست می‌دهند به عنوان نماد ایثار مورد توجه هستند، افزود: در کشور ایران شهدا و ایثارگران زیادی در راه دفاع از حق از جان و مال گذشتند لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.  

قناعت اظهار کرد: در آموزه‌های غربی هم نگاه به آن دسته افرادی که در جنگ‌ها شرکت می‌کنند حتی اگر به قصد تجاوز به کشور دیگری باشد خاص است، در حالی که رزمندگان جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حق به میدان جنگ رفته اند.  


بیشتر بخوانید


به گفته استاندار،  مشکلات حوزه ایثارگران باید با نگاه عمیق تری مورد بررسی قرار گیرد و برخی موارد که در قانون دیده نشده باید به صورت موردی در کمیته‌ای به ریاست معاون سیاسی بررسی شود.  

او عنوان کرد: اشتغال خانواده ایثارگران از موضوعاتی است که باید به طور اساسی در خصوص آن تصمیم گیری و حل شود و قانون در خصوص سهم الارث فرزندان ایثارگران هم باید بررسی و اشکالات وارد شده بر آن احصا شود و پیشنهاداتی برای اصلاح قانون ارائه شود.

قناعت گفت: تکریم ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها نیازمند فرهنگ سازی است و این موضوع باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
درود بر قناعت استاندار خراسان جنوبی هم بفکر جامعه ایثارگران هم بفکر کارمندان و بازنشستگان وزارت کشور هستند ۰ افتخار ایران و مازندران