معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: خرید کلزا به صورت تضمینی بوده و در استان توسط اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌هایی که کشت شده، انجام می‌شود.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: کاشت دانه روغنی کلزا بر مبنای الگوی کشت تدوین شده و امسال بیش از ۵ هزار هکتار سطح ابلاغی برای کشت کلزا است.

وی افزود: در صدد هستیم بعد از تحقق الگوی کشت و سطح ابلاغی در صورت تامین آب سطح زیر کشت کلزای استان را به ۱۵ هزار هکتار افزایش دهیم.

دیانتی اضافه کرد: شهرستان‌های نقده، پلدشت، بوکان و میاندوآب بالاترین میزان تولید این دانه روغنی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: خرید این محصول به صورت تضمینی بوده و در استان توسط اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌هایی که کشت شده، انجام می‌شود.

به گفته وی بذر و کود مورد نیاز برای کشاورزانی که آب مطمئنه برای کشت دارند تامین می‌شود و لازم است در اسرع وقت برای عقد قرارداد به مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی در استان مراجعه کنند.

دیانتی گفت: کشت کلزا موجب می‌شود تا از آب بارندگی و آب سبز استفاده شود و با کشت آن در تناوب کشت با گندم ۲۵ درصد تولید گندم در سال بعد افزایش می‌یابد و این گیاه دارای ۴۰ درصد روغن و ۲۳ درصد پروتئین است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشاورزان به صورت پراکنده اقدام به کشت می‌کنند و در زمان برداشت با برخی مشکلات مواجه هستند که امسال سعی شده این مشکلات رفع شود.

به گفته دیانتی، این مشکلات نیاز به خرید هد مخصوص برداشت است و ما حاضر هستیم به شرکت‌های علاقمند به کار در این زمینه تسهیلات ارائه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.