آب شرب آب‌شیرین‌کن خلیج فارس به ۲ شهر و ۲۱ روستای هرمزگان می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:با اجرای پروژه جدید آبرسانی ، آب شرب ۲ شهر و ۲۱ روستای استان تا سال آینده تامین می شود.

عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه سهم هرمزگان از خط انتقال آب‌شیرین‌کن خلیج فارس در حال افزایش است، گفت: با توجه به همجواری شهرستان خمیر و بندرعباس با سایت و خط انتقال آب‌شیرین‌کن خلیج فارس و عبور خط انتقال از این دو شهرستان، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با هدف رفع مشکلات کم آبی، در حال افزایش ظرفیت استفاده از این خط انتقال است.

او گفت: بندرخمیر و روستا‌های مسیر به عنوان اولین مناطق بهره‌مند از آب تولیدی آب‌شیرین‌کن خلیج فارس بودند، ادامه داد: روستای رضوان در شهرستان بندرعباس دومین منطقه بهره‌مند از خط انتقال خلیج فارس بود که سال گذشته به این خط متصل شد و تنش آبی حاکم بر آن برطرف و مردم از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

به گفته حمزه پور، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده، در آینده برای تامین آب شهر علوی و ۹ روستای مجتمع کشار شهرستان خمیر از این خط انتقال برنامه‌ریزی کرده و عملیات اجرایی خط انتقال نیز توسط سرمایه‌گذار آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای تامین نیاز آبی مشترکین شهر علوی و مجتمع کشار، ۲۱ کیلومتر خط انتقال توسط سرمایه‌گذار اجرا خواهد شد و پیشرفت فیزیکی اجرای این خط انتقال ۳۰ درصد است.

او همچنین از اجرای زون دیگر خط انتقال آب خلیج فارس برای تامین آب یک شهر و ۱۲ روستای واقع در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: برای تامین نیاز آبی این مناطق نیز ۲۸ کیلومتر خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

حمزه‌پور همچنین به عملیات احداث ۲ باب مخزن با ظرفیت هر کدام یک هزار متر مکعب در طول اجرای خطوط انتقال اشاره کرد و گفت: برای احداث این تعداد مخزن اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آبفا گفت: با اجرای این خط، شهر‌های تازیان و علوی و روستا‌های تهلو، انگوران، چاه گود، کشار بالا، کشار چمردان، کشار دوستنی، کشار زیر، کشار سرگپ و چاه لیمو در شهرستان خمیر و روستا‌های بنوبند، بنوبند پاسنگ، شهرو، چاهو، بلندو، سودرو، گربند، محمدآباد، قلات بالا، قلات پائین، کنارو و محمد شمسی در شهرستان بندرعباس از محل آب شیرین کن خلیج فارس تامین آب می‌شوند.

او همچنین با قدردانی از توجه ویژه دولت به حل تنش آبی استان هرمزگان گفت: هم دلی و هم افزایی موجود که با حمایت‌های ویژه دولت و پشتیبانی‌های وزارت نیرو و استانداری همراه است، آینده روشنی پیش روی تامین آب هرمزگان است که امیدواریم این پروژه بزودی تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار