متخصص طب ایرانی گفت: با توجه به شیوع نسبتا زیاد بیماری سندرم روده تحریک پذیر رعایت توصیه‌های طب ایرانی در کنترل و حتی در سرعت بخشیدن پروسه درمان این بیماری بسیار کمک کننده است.

امتیازی متخصص طب ایرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان استان یزد گفت: سندرم روده تحریک پذیر یک نوع سندروم با چندین علت زمینه ایی مختلف که مرتبط با دستگاه گوارشی است و شیوع نسبتا زیادی هم دارد.

او بیان کرد: علائم شایع این بیماری شامل نفخ، دل درد و دل پیچه گاهی همراه با اسهال مداوم و یا حتی یبوست است و با توجه به فیزیولوژیک بدن می‌تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد.

متخصص طب ایرانی تصریح کرد: عوامل مختلف فیزیوپاتولوژیک در این بیماری دخیل است که باید ابتدا حتما به وسیله پزشک متخصص بررسی شود تا اگر علت ارگانیک خاصی وجود دارد، یافت شود.

 امتیازی اظهار داشت: در طب ایرانی نیز گفته شده است که در این بیماری ساختار کیفیتی دستگاه گوارش دچار اختلال می‌شود و یکی از عوامل مهم دخیل در آن علاوه بر نوع رژیم خوراکی و مواد غذایی مورد استفاده عوامل عصبی، روحی و روانی است که در طب ایرانی تحت عنوان امراض نفسانی نامیده می‌شود.

متخصص طب ایرانی خاطر نشان کرد: رعایت این موارد از بروز علائم و یا تشدید بیماری سندرم روده تحریک پذیر در فرد پیشگیری می‌کند همچنین مشکلاتی مانند استرس و اضطراب در افراد باید برطرف شود که بیماری بهتر کنترل شود.

 او بیان کرد: اگر در بررسی بیماری سندرم روده تحریک پذیر به وسیله پزشک متخصص علت ارگانیک یافت شود نیز باید رفع شود، زیرا در کنترل بیماری بسیار کمک کننده است.

متخصص طب ایرانی ادامه داد: رعایت چهارچوب غذایی نیز در این بیماری موثر است و مصرف غذا‌هایی با کیفیت محرک ساختار اصلی گوارش فرد درگیر سبب بروز مشکلات بیشتر می‌شود.

امتیازی اظهار داشت: پرهیز از مصرف فست فودها، نوشابه، غذا‌های تند و تیز و شور، کنسروها، سرخ کردنی ها، گوشت گاو، گوساله و خوراکی‌هایی که فرآیند طبیعی آن‌ها حفظ نشده است نیز در این بیماری اهمیت دارد.

متخصص طب ایرانی افزود: در بیماری سندرم روده تحریک پذیر نوع میوه مصرفی نیز تاثیرگذار است، زیرا میوه‌هایی که ساختار کیفیتی آن امکان تحریک بیماری را داشته و هم سو با عامل بیماری است سبب تشدید بیماری و علائم گوارشی می‌شود.

او گفت: افراد دچار این بیماری از میوه‌هایی مانند آلو، آلوچه، زردآلو، هندوانه، گیلاس و آلبالو کمتر استفاده کنند یا در صورت تمایل به فرم کمپوت کم شیرینی آن‌ها را مصرف کنند.

متخصص طب ایرانی بیان کرد: دمنوش آویشن، بابونه و گل پونه در کنترل علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر بسیار موثر است و بیمار در کنار رعایت دستورات پزشک متخصص می‌تواند قواعد مرتبط علمی توصیه شده طب ایرانی را نیز رعایت کند که در کنترل و درمان بیماری بسیار کمک کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار