پرورش گران‌ترین انگور جهان + فیلم

گران‌ترین انگور جهان به نام رومی رومان در ژاپن به دست می‌آید.

هر خوشه از نوعی انگور ژاپنی به نام «رومی رومان» یاقوتی رنگ بی‌هسته به عنوان درشت‌ترین انگور روی کره زمین، چنانچه براساس معیارهای تعریف شده در ژاپن به اندازه توپ پینگ پنگ و وزنی نزدیک به یک کیلوگرم پرورش یابد، بیش از هزار دلار، معادل پنجاه میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خوشه‌های درشت این انگور قرمز رنگ که چهار برابر انگورهای معمولی رشد می‌کند به فهرست رکوردهای جهانی گینس نیز راه یافته است. انگور رومی رومان ژاپنی بدون هسته و دارای پوست بسیار نازک و بافتی کاملاً گوشتی و آبدار از ارقام برتر دنیاست که به محیطی با آفتاب کامل و گرمای کمتر نسبت به سایر ارقام برای رسیدن نیاز دارد.

گروهی از متخصصان حوزه کشاورزی در مرکز تحقیقات ایالت ایشیکاوای ژاپن ۲۸ سال قبل (۱۹۹۵ میلادی) بیش از ۴۰۰ گونه تاک را با هدف تولید انواع انگورهای درشت یاقوتی رنگ، مورد مطالعه و آزمایش قرار دادند تا بالاخره در چند سال اخیر  توانستند مرغوب‌ترین نژاد انگور دنیا را به نام «رومی رومان» با قیمتی استثنائی تولید کنند؛ قیمتی که در یک‌ مزایده با ثبت بیش از دوازده هزار دلار (هر حبه ۴۰۰ دلار) رکورد زد و سرتیتر روزنامه‌های ژاپن شد. پرورش انگوری که به لحاظ قیمت باور نکردنی، کیفیت، رنگ و سهولت تولید، مورد توجه قرار گرفته است.

بازار میوه های لوکس که در فرهنگ ژاپن برای هدیه دادن به یکدیگر رونق ویژه ای دارد، موجب شده است ژاپنی‌ها با توسعه تحقیقات در این بخش، نوعی توت فرنگی سفید رنگ و هندوانه پوست مشکی گران‌قیمت نیز تولید کنند.

نام برندگان مزایده‌های نخستین میوه‌های لوکس نوبرانه ژاپن هر سال به منظور اعتبار بخشی و رونق بازار این نوع محصولات خاص در سرتیتر روزنامه‌های رسمی این کشور اعلام می‌شود.

کارشناسان تغذیه بر این باورند انگور با منابع سرشار مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان‌ها  موجب بهبود ایمنی و حفظ سلامت بدن می‌شود؛ اما برای دریافت این خواص، نیازی به خرید انگورهای گران قیمت ژاپنی نیست؛ زیرا خواص ذکر شده در همه انگورهای شهریوری موجود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
خبر خوبی تهیه کردی
اما در خصوص سیاست گذاری های مشوق فعالیت های اقتصادی مولد مثل تولید و تنبیه کننده فعالیت های اقتصادی غیر مولد مثل دلالی ، احتکار ، سوداگری و سفته بازی هم خبر تهیه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
ژاپن همه چیزش ارزونه بجز مواد غذایس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
درهمین شهر اراک ازبین انواع انگورها انگوری کشت میشود که ازنظر طعم ومزه ورنگ یاقوت مانند ودرشتی نظیر ندارد به نام محلی صاحب شیرازی که اگر کارشناسان ژاپنی از وجود آن آگاه شوند شرمنده میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
قرتی بازی
انگور انگوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
انوقت هفت ملیون رو باید داد ی خوشه خرید خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
کاربردهای زیادی داره
-
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
خدایا شکرت با این نعماتت
Iran (Islamic Republic of)
حبیب الله
۱۲:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
با سپاس فراوان از شما که مطالب علمی روز را در گوگل برای اطلاع مردم می‌گذارید.
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۱۴:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
حبیب اله رو به این صورت می‌نویسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
گوگل !
آخرین اخبار