امام جمعه ارومیه گفت: پیاده روی اربعین قدرت اسلام و مسلمین را به دنیا نشان داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه  در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به حضور پرشور و میلیونی مسلمانان جهان در پیاده روی امسال اربعین گفت: این پیاده روی عظیم، قدرت اسلام و مسلمین را به دنیا نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: عدم انتشار و سانسور رسانه‌ای حرکت عظیم پیاده روی مسلمانان در اربعین بیانگر هراس دشمنان از این حرکت میلیونی است.

وی با بیان اینکه مرز تمرچین برای دومین سال متوالی پذیرای زائران اربعین بوده‌است، اضافه کرد: شاید کاستی‌هایی در این مرز بوده، ولی سعی می‌شود تا به تدریج این نواقص جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: طبق فرمایش معظم به لازم است در مسیر حاکمیتی دین مستحکم بود تا دین خدانیز مستحکم‌تر شود.

وی با اشاره به اهمیت روز ۱۷ شهریور در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: جنایات رژیم طاغوت در این روز که منجر به شهادت جمعی از هم وطنان شد، فراموش نمی‌شود و یاد شهدای این روز ماندگار است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اقدام اخیر وزیر آموزش و پرورش فرانسه در ممنوعیت پوشیدن لباس بلند برای دختران دانش آموز اضافه کرد: آنان به قدری ظالم هستند که اجازه نمی‌دهند دختران مسلمان پوشش خودشان را آزادانه انتخاب کنند.

وی با اشاره به ۲۷ صفر روز وقف بیان کرد: مسلمانان بهتر است که بخشی از اموال خود رابرای آخرت و کار‌های خیر وقف کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.