امام جمعه مشهد گفت: صف اربعین حتی بدون نگاه به دین و مذهب، نمادی از جریان مبارزه با کفر و استکبار است.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: در جریان پیاده روی اربعین، افرادی مانند نوه‌های گاندی و نلسون ماندلا هم حضور داشتند که نشان می‌داد آزادی خواهان جهان می‌دانند که این یک نهضت استکبار ستیز است.

وی ادامه داد: دشمن در گذشته با کشتار در جریان‌های انقلابی از جمله ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور و امروز نیز با اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص) و سوزاندن قرآن، به دنبال توسعه افکار استکباری خویش است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: حضور میلیونی ایرانی‌های دلباخته در کنار میلیون‌ها زائر غیر ایرانی و همچنین برپایی باشکوه آیین جاماندگان اربعین در سراسر کشور، همه نشان از آن دارد که مبارزه علیه استکبار همچنان ادامه دارد.

علم الهدی تصریح کرد: رسانه‌های معاند هیچ گاه حضور میلیونی مردم در این مراسم مذهبی و محکومیت هتک حرمت به پیامبر (ص) و قرآن کریم را پوشش نمی‌دهند چرا که آن‌ها نیز مخالف اهداف جریان‌های استکبار ستیز هستند.

وی با گرامیداشت سالروز ۱۷ شهریور اضافه کرد: رژیم شاهنشاهی در روز‌های انتهایی مبارزه با انقلاب مردم، دست به کشتاری بزرگ در این روز زد و بسیاری از مردمان بی گناه را به خاک و خون کشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این انقلاب از روز نخست با مبارزه علیه ظلم و استکبار آغاز شده است و در مسیر ادامه حیات خویش نیز به طرق مختلف به مبارزه علیه استکبار خواهد پرداخت.

علم الهدی افزود: جریان اربعین به صف یاران امام زمان (عج) تبدیل می‌شود و ادامه نهضت ۱۷ شهریور‌ها و ۱۵ خرداد‌ها است چرا که با عنایت ویژه حسین بن علی (ع) به راه افتاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.