زائران اربعین در مسیر بازگشت چه توصیه های پوستی را باید رعایت کنند؟

پزشکان متخصص به زائران اربعین حسینی توصیه کردند در مسیر بازگشت رعایت نکات و مراقبت‌های پوستی را با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت جدی بگیرند.

با توجه به پایان مراسم اربعین و موج بازگشت زائران به علت طولانی بودن مسافت، گرمای هوا، امکان بروز بیماری و تاول‌های پوستی وجود دارد.

یک متخصص پوست در صفحه اجتماعی خود به زائران توصیه کرد: تاول‌های پوستی در کف پا را پاره نکنید، زیرا محل ورود عفونت‌ها خواهد بود، انتشار ضایعات پوستی در تمام بدن یا ناشی از واکنش‌های دارویی بدون تجویز پزشک و یا ابتلا به بیماری ویروسی است که معمولا با تب و ضعف عمومی و سردرد همراه خواهد بود.

بر اساس اعلام دکتر سید ناصر عمادی، واکنش دارویی معمولا بدون تب، بدن درد و ضعف و بی حالی است، اما در واکنش‌های منتشره ضایعات پوستی با علت ویروس، معمولا قبل از ظهور ضایعات، ضعف، بی حالی بدن درد و سردرد وجود دارد.

به گفته وی در نوع واکنش پوستی دارویی، بلافاصله همه دارو‌های مصرفی را قطع کنید و در ضایعات پوستی ناشی از ویروس از تماس با سایر افراد و زائران خودداری کرده و در هر دو حالت به پزشک مراجعه کنید.

این متخصص پوست تاکید کرد: مصرف مایعات فراوان، استراحت مطلق و مصرف استامینوفن تا مراجعه به پزشک توصیه می‌شود و از دارو‌های پیشنهادی توسط افراد غیر پزشک خودداری شود.

مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد: در طول سفر برای حفاظت پوست در مقابل نور خورشید از کلاه لبه‌دار یا هر وسیله دیگر با قابلیت پوشش دهی صورت و گردن، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده شود و در مورد کودکان حساسیت بیشتری لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.