نبود اتوبوس در پایانه مرزی چذابه برای جابجایی زائران خارجی اربعین حسینی سبب معطلی آن‌ها شده است.

فواد غزیعلی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل عمومی خوزستان گفت: بیشتر زائران اتباع خارجی معطل در مرز چذابه، پاکستانی هستند و باید مدتی نامعلوم تا زمان تامین اتوبوس در این پایانه منتظر بمانند.

او می‌گوید: برای تامین اتوبوس به منظور جابجایی زائران ایرانی نیز مشکلاتی وجود داشت، کمبود اتوبوس برای اتباع خارجی نیز بر مشکلات موجود افزوده است.

غزیعلی به نبود موکب برای اسکان و پذیرایی این زائران در مرز چذابه باوجود گرما و رطوبت بالا اشاره کرد و ادامه داد: مسئولانی که پیش از این اعلام کرده اند که مشکل و کمبودی برای جابجایی زائران اربعین حسینی وجود ندارد، باید در این رابطه پاسخگو باشند.

او می‌گوید: در تلاش و گفتگو با شرکت‌ها و صنایع برای تامین اتوبوس هستیم و امیدواریم در کمترین زمان ممکن وسیله نقلیه مورد نیاز برای انتقال زائران اتباع خارجی تامین شود و به مقاصد خود بازگردند.

به گفته رستم عیدی پور، سرپرست فرمانداری دشت آزادگان؛ موکب بنیاد مستضعفان همچنان در مرز چذابه همچنان مستقر است، ضمن اینکه ۳ موکب ثابت نیز برای پذیرایی در زائران ایرانی و خارجی درحال خدمت رسانی هستند.

این مشکلات درحالی وجود دارد که مسئولان پیش از آغاز راهپیمایی اربعین حسینی و در شرح کار‌های در دستور کار برای مدیریت بازگشت زائران اعلام کرده بودند برنامه ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف برای اسکان، پذیرایی و بازگشت زوار انجام شده و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.