مدیر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش ذخایر آبخوان‌های کم عمق و عمیق در استان خبر داد.

عبدالرضا کابلی مدیر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ذخیره آبخوان کم عمق استان در ماه مرداد امسال، در مقایسه با مرداد سال گذشته ۱۳۶.۴۷ میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط سی سال گذشته ۳۶۷.۱۴ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

او افزود: ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در ماه مرداد امسال در مقایسه با ماه مرداد سال گذشته ۳۲.۸۱ میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط بیست سال گذشته ۹۷.۱۵ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

کابلی گفت: میزان بارش مرداد ماه امسال در مقایسه با سال گذشته ۷۵ درصد کاهش و نسبت به دوره درازمدت ۵۶ درصد کاهش نشان می‌دهد و طی مدت مهر تا شهریور امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۲.۴ درصد کاهش و نسبت به دوره دراز مدت ۲۲.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او گفت: جریان رودخانه‌ها بر اساس ایستگاه‌های مبنا در مدت مهر لغایت شهریور هم نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو ۵۳ درصد کاهش و در حوضه گرگانرود ۷۲ و نیم درصد کاهش و در حوضه خلیج ۴۳ درصد افزایش داشته است.

کابلی ادامه داد: همچنین حجم آب موجود در سد‌های استان در انتهای ماه مرداد سال جاری ۵.۲۶ میلیون متر مکعب و معادل ۳.۴ درصد حجم کل سد‌های استان در حوضه قره سو و گرگانرود است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برچسب ها: ابخوان ، آب منطقه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.