از دستگیری کلاهبردار در شیراز تا کشف ۷۲۰ ثوب انواع پوشاک خارجی در لارستان

مهم‌ترین حوادث ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری کلاهبردار در شیراز 

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری کلاهبرداری که با ارائه رسید بانکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: در پی وصول چند فقره شکوائیه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد مالباختگان جهت فروش طلای خود اقدام به درج آگهی در سایت دیوار نموده و پس از آن فرد کلاهبردار به عنوان خریدار طلا با ارائه رسید بانکی جعلی اقدام به کلاهبرداری و بردن اموال آنان کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت متهم مورد نظر شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اقرار کرد و با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام شد، گفت: این فرد کلاهبردار ۷۰ گرم طلا و ۵ قطعه سکه از شهروندان به این روش کلاهبرداری کرده بود.

او به شهروندان توصیه کرد: فریب افراد کلاهبردار را نخورده و در صورت واریز وجه به حسابتان حتما قبل از پایان معامله حساب خود را شخصا چک کنید و صرفا با دریافت یک رسید از طرف فرد مقابل به او اعتماد نکنید.

کشف ۷۲۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق در لارستان 

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۷۲۰ ثوب انواع پوشاک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو سواری رانا مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۷۲۰ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان، ارزش آن‌ها ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹۲ کیلوگرم تریاک در نی ریز 

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۹۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌الله کرمی فرمانده انتظامی نی ریز بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل مسیر‌های حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور ایست دادند.

او افزود: راکب موتورسیکلت بدون توجه به دستور ایست مأموران اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی با رها کردن موتورسیکلت در جاده‌های فرعی و خاکی با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه در بازرسی از خورجین این موتورسیکلت ۹۲ کیلوگرم تریاک کشف شد، افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف پراید سرقتی در آباده 

فرمانده انتظامی آباده از کشف سواری پراید سرقتی و دستگیری یک سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان آباده در جهت بازدید از ضایعاتی‌های سطح حوزه و پیشگیری از سرقت، به یک دستگاه خودرو پراید که درآن محل پارک بود مشکوک و نسبت به استعلام پلاک انتظامی خودرو اقدام کردند.

او افزود: پس از استعلام اولیه از پلاک خودرو مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: راننده خودرو پس از مشاهده پلیس در محل قصد فرار داشت که با هوشیاری ماموران انتظامی، دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

خودرو مسروقه در لامرد کشف شد 

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف یک دستگاه خودرو نیسان مسروقه خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: ماموران کلانتری مرکزی شهرستان لامرد هنگام گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه خودرو نیسان که در محلی رها گردیده بود، مشکوک شدند.

او ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد خودرو مورد نظر مسروقه می‌باشد که جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

دپو سیگار‌های قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف دپو سیگار‌های خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد با اقدامات اطلاعاتی از دپو مقدار زیادی سیگار خارجی در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع شدند.

او افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی به محل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از انبار موردنظر ۵۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی و قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که ارزش محموله مکشوفه بنا به نظر کارشناسان مربوطه ۴۹۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.