یکی از سران جنبش حماس تایید کرد که آمریکا به دنبال آرام کردن وضعیت در غرب آسیا نیست، اما الان تمرکز خود را برای مهار چین به کار گرفته است.

 «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه‌ای اعلام کرد آمریکا همواره می‌خواهد منطقه گروگان تنش‌ها و درگیری‌ها باقی بماند تا اهداف خود را در راستای تضعیف منطقه، تقویت صهیونیست‌ها و حفظ منحصربه‌فرد بودن خود به عنوان یک قطب واحد در این جهان تامین کند، اما در حال حاضر می خواهد از شعله ور شدن منطقه جلوگیری کند تا بار دیگر بر اولویت های خود در مهار چین تمرکز کند. تلاش های بی وقفه برای جلوگیری از شروع تنش، صحنه را در کل منطقه پیچیده می کند.

براساس گزارش العربی الجدید، او در ادامه گفت: ما پیگیر تحرکات آمریکا برای جلوگیری از تشدید تنش هستیم که تلاش جدی است و میانجیگران مقاومت و دشمن را تحت فشار قرار می دهند و در مقابل، یگان های نظامی را به منطقه منتقل می کنند تا حضور نظامی آمریکا در منطقه تقویت شود.

وی افزود: شاید تمایل آمریکا به آرام کردن اوضاع و قرار ندادن مسئله خاورمیانه در اولویت‌های خود با سیاست‌های جدید صهیونیست‌ها همخوانی نداشته باشد. چراکه آنها را در دوراهی راهبردی قرار داده است، بنابراین در واقع بهترین هدیه در حال حاضر به آمریکا این آرامش در منطقه و پیشرفت در عادی سازی باشد.

این مقام فلسطینی در ادامه گفت: ما نسبت به اقدام بحرین در افتتاح سفارت دشمن اسرائیلی در این کشور ابراز تاسف شدید کرده و این امر را به شدت محکوم می‌کنیم. ما بر این باوریم که این مساله به آینده و امنیت بحرین آسیب خواهد زد و همزمان معتقدیم که ملت برادر بحرین مخالف این رویداد است. همچنین این اقدام دولت بحرین به مثابه خنجری از پشت به ملت فلسطین است.

پیش از این نیز حزب الله در بیانیه‌ای استقبال بحرین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و افتتاح سفارت این رژیم را اقدامی خائنانه خوانده، آن را محکوم و تأکید کرد که صهیونیست‌ها در لبنان جای امنی نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
تا چرخ کمپانی های تسلیحاتی اش بچرخد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
آمریکائیهای شیطان پرست از خدایشان بجز دروغ تفرقه اندازی بین کشورها وخونریزی به عنوان قربانی چیز دیگری به ارث نمی برند شما در قرن گذشته در کارنامه یک کار بدون مکروخونریزی از اروپائیها وآمریکائیها وبرای بهتر شدن حقوق بشر وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
۱۴۰۲/۰۶/۱۶ - ۱۰:۵۳
القاعده مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئولیت حمله به ارتش بورکینافاسو را برعهده گرفت
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
از زمان لشکرکشی آمریکا جنایتکار به منطقه غرب آسیا تاکنون بیش از ۴۸ هزار غیر نظامی در جریان عملیات‌های پهپادی ارتش آمریکا جنایتکار کشته شده‌اند.
آخرین اخبار