وزیر خارجه آمریکا در سفر به اوکراین با رئیس جمهور و نخست وزیر اوکراین و همچنین همتای اوکراینی خود دیدار کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که امروز (چهارشنبه) برای اولین بار در یک سال گذشته به کی‌یف سفر کرده، با دنیس آناتولیویچ شمیهال، نخست وزیر اوکراین و دیمیترو کولبا، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش پی بی اس به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این سفر قرار است در مورد اختصاص بیش از یک میلیارد دلار از بودجه آمریکا به اوکراین صحبت کند. در همین حال، یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفته است کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری واشنگتن، موضوع بحث‌های مقامات در این سفر خواهد بود.  

 بلینکن در دیدار با کولبا گفت: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم اوکراین آنچه که نیاز دارد را در اختیار دارد نه اینکه فقط در ضدحمله موفق شود، بلکه آنچه را که برای بلندمدت نیاز دارد در اختیار داشته باشد و اطمینان حاصل کنیم که این کشور یک بازدارندگی قوی در اختیار دارد.»

وزیر خارجه آمریکا با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد

آنتونی بلینکن به ولودیمیر زلنسکى گفت آمریکا نسبت به اوکراین متعهد است و تا هر زمان نیاز باشد در کنار کى‌یف خواهد ایستاد.

این سفر اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که زلنسکی وزیر دفاع خود را در میان رسوایی‌های فساد مالی بر سر تدارکات نظامی برکنار کرد. در همین حین، ضد حمله اوکراین نیز در جنوب شرق این کشور ادامه دارد. رسانه‌ها در هفته‌های اخیر مکررا به نقل از مقامات ناشناس واشنگتن از عملکرد اوکراین در ضدحمله انتقاد کرده و می‌گویند پیشروی کی‌یف بسیار کند بوده است. گفته می‌شود این موضوع باعث عصبانیت مقامات اوکراینی شده است.  

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده می‌گوید بلینکن در این سفر قصد دارد ارزیابی دست اول ضد حمله اوکراین را دریافت کند. این مقام گفت: «مهمترین چیز این است که ما یک ارزیابی واقعی از خود اوکراینی‌ها دریافت کنیم. ما می‌خواهیم ببینیم و بشنویم که آن‌ها چگونه قصد دارند در هفته‌های آینده پیشروی کنند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار