جاماندگان اربعین حسینی از ساعت ۵ و نیم صبح امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین شرکت کردند.

عاشقانِ جا مانده از کاروان های کربلا، با حضور در مسیرهای پیاده‌روی در جای‌جای استان، دل و جانشان را به قلب زمین پیوند داده و ارادت خود را با نوای روحبخش «یا حسین» نشان می دهند.

مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) در کهگیلویه و بویزاحمد که از یک دهه پیش در استان آغاز شده، از دقایقی پیش با حضور خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مناطق مختلف استان و یاسو از مسیر 10 کیلومتری میذان هفتم تیر تا امامزاده مختار علیه السلام در حال برگزاری است و نکته قابل توجه آن، حضور تعداد قابل توجه کودکان و نوجوانان در کنار پدر و مادر خود در این پیاده‌روی است. 

این مراسم که برای عزاداران و دلدادگان حسینی(ع) که به هر دلیلی نتوانسته اند خود را به حرم پیاده روی اربعین از مسیر نجف تا کربلا برسانند و عرض ارادت کنند با حضور اقشار مختلف مردم برگزار  می‌شود. 

دهها موکب فرهنگی و خدماتی در طول مسیر ایجاد شده که همزمان با حضور مردم در مسیر، خدمات‌رسانی را به شهروندان آغاز کرده‌اند.

پیاده‌روی اربعین حرکتی بی نظیر در دنیا است و در هیچ مذهب و مسلکی سابقه ندارد که نمایش قدرت اسلام و عشق به سیدالشهدا(ع) و پیروی از آن حضرت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.