پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد تومانی به فعالان حوزه صنایع دستی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در ۲۶ ماه گذشته به فعالان صنایع دستی استان پرداخت شد.

 علی مستوفیان گفت: این میزان تسهیلات به بیش از ۱۰۰ طرح از طریق سامانه کارا پرداخت شده و تا پایان امسال همچنان ادامه دارد.
او گفت : متقاضیان دریافت تسهیلات صنایع دستی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند و به زودی تسهیلات جدید برای کمک به توسعه فعالیت تولیدکنندگان صنایع دستی استان ابلاغ می‌شود.
خراسان شمالی ۱۸ هزار صنعتگر در رشته‌های مختلف صنایع دستی دارد که در رشته گلیم بافی و دست بافته‌های داری فعالیت می‌کنند.مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، گفت: پارسال ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه در استان جذب شد که ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات ملی و ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی بود.
مستوفیان گفت : با جذب این اعتبار اکنون ۵۵ طرح در بخش‌های گوناگون کاوش‌های باستان‌شناسی، مرمت آثار تاریخی، تکمیل موزه‌های استان، زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در حال اجرا است.
تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.