برپایی ۴۳ ایستگاه سلامت در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی

۴۳ ایستگاه سلامت در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر برپا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پایگاه‌های سلامت از ۱۵ تا ۲۵ شهریور، به منظور خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی در مسیر‌های منتهی به مشهد شامل ملک آباد، سرخس، کلات، فریمان و قوچان تا حرم مطهر رضوی راه اندازی می‌شود.

دکتر سید جواد حسینی با تاکید بر اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی در قالب مراقب سلامت، پزشک و پرستار در سه شیفت کاری در این پایگاه‌ها فعال خواهند شد، افزود: همچنین پرسنل بهداشتی در چهار ایستگاه نظارتی اطراف حرم مطهر که با همکاری سازمان صمت و محیط زیست برپا می‌شود، حضور فعال خواهند داشت.

وی ادامه داد: زمان فعالیت ایستگاه‌های سلامت تا ۲۱ شهریور از ساعت ۶ صبح الی ۲۱ و از ۲۱ شهریور تا پایان ماه صفر در سه شیفت کاری و شبانه روزی خواهد بود.

دکتر حسینی افزود: همچنین در این مدت فعالیت ۵۰۹ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به منظور نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل‌های اسکان زائران، تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۲۳۲ نفر در مشهد و ۲۷۷ نفر در شهرستانها، مسئولیت مراقبت بر سلامت آب و غذای و محل اسکان زائران را برعهده دارند، گفت: یکی از مهمترین موارد نظارتی، تامین آب شرب سالم برای زائران است که کارشناسان با توجه به احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا، بر کیفیت آب و استفاده از یخ‌های بهداشتی نظارت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.