در دو هفته اخیر بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در موکب های شهری و روستایی گچساران پذیرایی شده اند.

مسئول ستاد عتبات عالیات گچساران گفت: بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از ابتدای آغاز فعالیت موکب‌ها تاکنون به صورت رفت و برگشت در این شهرستان پذیرایی شده اند.
 
علی رضا زاده افزود: عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ۱۳ موکب شهری و روستا‌یی گچساران کار خدمات‌رسانی به زائران را به عهده دارند.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر کار خدمت به کاروان‌های حسینی در موکب‌های این شهرستان را برعهده دارند ادامه داد: مردم و خیران هزینه‌ پذیرایی سه وعده شبانه روز زائران را به صورت نقدی و غیرنقدی تامین می‌کنند.

رضا زاده افزود: همچنین جمعی از پزشکان و پرستاران نیز به صورت شیفتی (داوطلبانه) در موکب‌های این شهرستان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.
 
وی گفت: موکب‌های مستقر در این شهرستان تا بعد از اربعین حسینی (۲۰ شهریور امسال) برای میزبانی زائران اربعین حسینی برپا است.
 
مسئول ستاد عتبات عالیات گچساران با بیان اینکه روزانه بیش از سه هزار زائر در این شهرستان اسکان داده می‌شوند اضافه کرد: این شهرستان به دلیل همجواری با استان خوزستان یکی از گذرگاه‌های کاروان‌های اربعین حسینی است.
 
زائران استان‌های شرق ایران و کشور‌هایی مانند پاکستان در قالب کاروان‌های بزرگ و کوچک عازم کشور عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی هستند.
 
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.