نمایندگان پارلمان لیبی با اصلاح قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی موافقت کردند.

مجلس نمایندگان لیبی تصمیم به ایجاد یک کمیته دائمی پارلمانی با موضوع فلسطین گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، پس از نشست نجلا المنقوش، وزیر امور خارجه لیبی در دولت موقت با الی کوهن، همتای صهیونیست در رم، طی یک جلسه اضطراری که توسط رئیس پارلمان لیبی برگزار شد «نمایندگان با اصلاح قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی با اسرائیل موافقت کردند».

این امر پس از آن صورت گرفت که دادستان کل لیبی شنبه گذشته از تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب در مورد این دیدار خبر داد.

یکشنبه گذشته، الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از دیدار خود با وزیر امور خارجه لیبی در ایتالیا خبر داد.

کوهن در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر شد، مدعی شد: دیدار تاریخی با وزیر امور خارجه لیبی اولین گام در روابط اسرائیل و لیبی است.

اما وزارت امور خارجه دولت وحدت ملی لیبی بر پایبندی کامل خود به مواضع ملی در قبال مسائل ملت‌های عربی و اسلامی که مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین است، تاکید کرد. این وطارتخانه همچنین بر پایبندی خود به بیت‌المقدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تاکید و اعلام کرد که این موضعی استوار و غیرقابل بازگشت است.

این نشست موج‌ خشم گسترده‌ای را در لیبی برانگیخت؛ احزاب سیاسی آن را محکوم کردند و صد‌ها لیبیایی در شهر‌های طرابلس، الزاویه، بنغازی و المرج برای ابراز مخالفت خود با این نشست تظاهرات کردند. همچنین مجلس نمایندگان و جناح‌های سیاسی از دادستان کل خواستند تا در این مورد تحقیق کند.

در پی فاش شدن دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم، رئیس دولت وحدت ملی لیبی دستور تعلیق فعالیت وزیر خارجه کشورش و آغاز تحقیق در این باره را صادر کرد.

به دنبال تعلیق المنقوش، رسانه‌ها خبر دادند که وزیر خارجه لیبی به ترکیه گریخته و سپس از آنجا به کشور انگلیس رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار