معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از خدمات‌رسانی پنج اورژانس صحرایی سپاه در مسیر‌های تردد زوار اربعین در استان خبر داد.

جلال فتاحی معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن مراکز درمانی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین، گفت : در این راستا علاوه بر مراکز ثابت، پنج مرکز اورژانس صحرایی در مسیر‌های تردد زوار در استان برپا شده است.

فتاحی با بیان اینکه اورژانس صحرایی بهداری غرب در مرز خسروی با تجهیزاتی شامل رادیولوژی، آزمایشگاه و ... در حال خدمات‌رسانی درمانی به زوار اربعین است، افزود: دو اورژانس صحرایی یکی ویژه خواهران و دیگری ویژه برادران در کمربندی شهرستان قصرشیرین و دو اورژانس صحرایی دیگر یکی در محل یادمان مرصاد و دیگری در ورودی شهر کرمانشاه برای ارائه خدمات درمانی به زوار برپا شده است.

معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن ۵۰ پزشک در مراکز اورژانس صحرایی برپا شده برای زوار اربعین در سطح استان، گفت: این پزشکان شیفت بندی شده و ۲۴ ساعته در مراکز اورژانس صحرایی پزشک مستقر داریم.

 وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ پرستار در مراکز اورژانس صحرایی برپا شده برای ارائه خدمات درمانی به زوار پای کار هستند.

فتاحی با اشاره به بکارگیری ۳۰ دستگاه آمبولانس برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در مسیر‌های استان کرمانشاه، گفت: دارو‌های مورد نیاز برای رفع مشکلاتی مثل گرمازدگی، عقرب زدگی، دارو‌های اطفال و دیگر اقلام دارویی مورد نیاز زوار اربعین به وفور در مراکز اورژانس صحرایی برپا شده موجود است. 

وی افزود: بر اساس آمار‌هایی که گرفته‌ایم هرکدام از مراکز اورژانس روزانه بین هزار تا ۱۲۰۰ نفر مراجعه کننده سرپایی دارند که احتمالا تعداد این مراجعه کنندگان در روز‌های آتی و در موج بازگشت زوار بیشتر خواهد شد.

 وی ادامه داد: برای خدمات رسانی به زوار اربعین در موج بازگشت زوار به هر تعداد که به مراکز اورژانس صحرایی مراجعه کنند، آمادگی داریم.

 وی اشاره‌ای به آمادگی بیمارستان امام حسین (ع) کرمانشاه برای خدمات رسانی به زوار اربعین داشت و گفت: اگر لازم شود امکان اعزام بیماران به این بیمارستان فراهم است، ضمن اینکه دیگر مراکز درمانی سپاه نبی اکرم (ص) شهر کرمانشاه شامل درمانگاه چوبکار، درمانگاه امام رضا (ع) و درمانگاه ظفر هم در صورت نیاز آمادگی پذیرش و ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین را دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.