رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

محمدعلی حاتمی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استان یزد رتبه اول را در پرورش بلدرچین، اسب، کبک، بز سانن و ماهی تیلاپیا دارد و در تولیدات گلخانه‌ای در جایگاه دوم و در تولید پسته و پرورش شتر نیز در جایگاه سوم است.

او افزود: استان یزد در مجموع بالغ بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند و از اشتغال ۱۵ درصدی در این بخش برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: در برخی محصولات نظیر شیر، تخم مرغ و مرغ مازاد تولید داریم که به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

او درباره نهاده‌های دامی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه چهار هزار و ۵۰۰ تن نهاده‌های دامی در استان مصرف می‌شود که حدود هزار و ۵۰۰ تن آن نهاده‌های دامی دانه‌ای است که ما وارد کننده آن هستیم.

حاتمی زاده، بهره وری در بخش‌های مختلف به خصوص آب را از مهمترین رویکرد‌های فعالیت این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در حالی که با خشکسالی و شرایط سخت در استان مواجه هستیم، اما کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با سختکوشی و توجه به بهروری توانستند در بسیاری از شاخص‌های این بخش در کشور بدرخشند.

او خاطرنشان ساخت: در حالی که یک درصد سطح زیرکشت کشور را دارا هستیم، ۲ درصد بهره برداران و سه و یک دهم تولیدات بخش کشاورزی کشور از آن استان یزد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی توجه به ارتقای نقش دانش در تولید محصولات کشاورزی را دیگر رویکرد این سازمان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی دهکده نوآوری و فناوری در استان، تاکنون ۱۸ شرکت فناور در بخش کشاورزی در این دهکده مستقر شده اند و تا ۱۰۰ شرکت نیز ظرفیت استقرار دارد.

حاتمی زاده تصریح کرد: سال گذشته در موضوع رفع تداخلات اراضی در استان نیز بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی اختلافی بین مردم و دولت بررسی و پیگیری شده که ۹۹ درصد آن به حل اختلاف منجر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
پس چرا میوه گران است هنوز؟