وصول بیش از ۷ هزار میلیارد مالیات از مودیان لرستانی

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی لرستان گفت: در پنج ماهه امسال وصول مالیات، ۷ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال با ۸۰.۱ درصد تحقق یافت.

 سرپرست اداره کل امور مالیاتی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، میزان وصولی مالیات در استان لرستان، ۱۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: این میزان نسبت به سهمیه‌ای که سازمان امور مالیاتی کشور برای استان در نظر گرفته، ۱۰۹.۷ درصد تحقق داشته و نسبت به سال ۱۴۰۰، تقریباً ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در پنج‌ماهه ابتدای ۱۴۰۲ نیز میزان وصولی مالیات از سوی اداره کل امور مالیاتی لرستان، هفت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: در این راستا سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده ۸۰.۱ درصد تحقق‌یافته و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی در ادامه سخنان خود با اشاره به نسبت درآمد‌های مالیاتی استان به سهمیه کشوری، افزود: سهم لرستان از مجموع مالیات‌های وصولی کشور، در پنج‌ماهه ابتدای امسال ۲۸ صدم درصد است.

وی با بیان اینکه کل درآمد‌های مصوب استان نیز ۲۳ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال بوده که سهم مالیات از این منبع ۲۲ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال و معادل ۹۴.۳ درصد از درآمد کل استان است، افزود: سال گذشته کل درآمد مصوب استان، ۱۷ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال بوده و امسال نسبت به سال گذشته ۳۷.۸ درصد سهم میزان درآمد استان افزایش پیدا کرده است.

 

برچسب ها: مالیات ، وصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.