مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه برای تردد زائران عتبات عالیات ادامه دارد.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در سه بخش مختلف توانسته اقدامات مهمی در جهت سهولت تردد زائرین عتبات عالیات از استان کرمانشاه تا مرز خسروی و پایانه منذریه کشور عراق انجام دهد. 

وی افزود: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت، لکه گیری، ایمن سازی، نصب تابلو علائم و خط کشی ها، شانه سازی جاده‌ها و شیب شیروانی انجام شده‌است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌ها توسعه دادیم و ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در طی سال جاری توسعه صورت گرفته‌است. 

کرمی گفت: تعویض و نصب سیستم‌های سرمایشی در دو ایستگاه، احداث بیش از ۳۵۰ چشمه سرویس بهداشتی که در گذشته داشتیم، امسال نیز ۵۲ چشمه به آن اضافه نمودیم. 

وی گفت: با توجه به نیاز سنجی زوار اربعین حسینی، جانمایی سرویس بهداشتی‌ها و نمازخانه در سطح پایانه مرزی خسروی و سالن‌ها تعبیه شده‌است. 

وی خاطرنشان کرد: با دستور استاندار کرمانشاه، همزمان با توسعه گیت در پایانه مرزی خسروی، توسعه گیت‌ها در پایانه مرزی در خاک عراق با ۹۲ کاربر و ۲۳ گیت و نصب سایبان و محوطه سازی در دستور کار قرار گرفت و احداث کردیم که همسان سازی خروجی و ورودی زائرین در یک سطح باشد. 

وی برگزاری جلسه با مقامات عراقی برای کمیت و کیفیت ناوگان جاده ای، نظارت‌های حوزه‌های اداری و در قرارگاه خاک عراق و پایانه‌ها صورت می‌گیرد و تاکنون مشکل خاصی نداریم. 

ایشان اظهار داشت: هماهنگی برای پرواز هواپیمایی و تردد زائرین از راه آهن برای حمل و نقل هوایی و زمینی و انتقال زائرین انجام شده‌است و امید است تا پایان اربعین این شرایط مطلوب هم در مرز و هم در راه‌های مواصلاتی حاکم باشد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به عنوان پل ارتباطی برای زائرینی مرز مهران و استان کرمانشاه و به عنوان مقصد برای زائرین مرز خسروی نقش آفرینی دارد، بنابراین با حجم ترافیک سنگین و البته روان مواجهه هستیم که تاکید می‌شود با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمعنه و توجه به فرمان پلیس بتوانیم هم ترافیک مدیریت کنیم و هم شاهد کمتر حادثه باشیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.