مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: بررسی قیمت کالا‌های اساسی و پر مصرف در بازار مشهد طی هفت روز گذشته گویای ثبات قیمت در بیشتر کالا‌ها و کاهش قیمت در برخی اقلام است.

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی با اشاره به نتیجه بررسی قیمت‌ها در بازار مشهد، گفت: با توجه به افزایش تولید و نیز گرمای هوا و مقرون به صرفه نبودن نگهداری مرغ زنده، شاهد روند کاهشی قیمت مرغ زنده از اوایل هفته گذشته بوده ایم، به طوریکه مرغ به قیمت مصوب ۷۳۰ هزار ریال و حتی کمتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود.

او افزود: با توجه به در پیش بودن دهه آخر صفر و نیز افزایش زائر به مشهد، پیش بینی می‌شود که تقاضا برای گوشت مرغ افزایش ناگهانی داشته که ممکن است با افزایش قیمت مرغ نیز مواجه شویم، اما از هفته گذشته تاکنون تغییری در وضعیت و قیمت مرغ مشاهده نشده است و جو آرامی در بازار حاکم است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی با بیان اینکه در مورد تخم مرغ نیز فعلا کمبودی در بازار مشاهد نمی‌شود، ادامه داد: هم اکنون قیمت تخم مرغ ساده در بازار ۵۶۰ هزار ریال است، در مورد تخم مرغ مارکدار سازمان حمایت از سال ۱۴۰۰ نرخی نداده، اما در بازار کمی گرانتر از تخم مرغ ساده به فروش می‌رسد.

صیادی بیان کرد: در مورد گوشت قرمز نیز با توجه به کاهش دام زنده طی چند سال گذشته و همچنین وضعیت مناسب خوراک دام به جز سویا باعث کاهش عرضه و شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار بوده ایم، اما در یک هفته اخیر تغییر چندانی در قیمت گوشت رخ نداده است که اگر به همین منوال پیش برود شاهد کاهش قیمت گوشت در ایام پیش رو خواهیم بود، قیمت گوشت گوساله نسبت به هفته گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است.

او تصریح کرد: در حوزه آرد و نان نیز با شروع فصل سفر‌های زیارتی و تابستانی باعث افزایش تقاضا و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شده است، به طوریکه طی ماه جاری با عملکرد مناسب نانوایی‌های و افزایش سهمیه آرد برخی نانوائی‌ها و مناسب سازی قیمت نان، تا حدودی خواسته‌های نانوایی‌ها برآورده شده که امید است که شاهد فراوانی نان و کاهش صف در نانوایی‌ها باشیم، در عین حال با توجه به تخصیص آرد سهمیه دهه آخر صفر و افزایش تولید و عرضه نان و همچنین استقرار نانوایی‌های سیار موقت، میزان مصرف خمیرمایه نیز افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.