سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت: امروزه کلان‌روند‌هایی در فضای مجازی در حال توسعه هستند که آینده‌ای متفاوت را رقم خواهند زد و لازم است حوزه علمیه در این رابطه آمادگی لازم را کسب کند.

حجت الاسلام رستمی سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با اشاره به اهمیت شناسایی و حمایت از جامعه نخبگانی رسانه‌ای و فضای مجازی، عنوان کرد: هر چند مباحث مربوط به رسانه و فضای مجازی نوپا هستند، اما به واسطه اهمیت بالایی که دارند لازم است بخش‌های مختلف، نگاه مجزایی به آن‌ها داشته باشند.

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه  با بیان اینکه امروزه فضای مجازی از صرف رسانه بودن خارج شده و تبدیل به زیست بوم نوینی شده است، مطرح کرد: بخش زیادی از جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان در این زیست بوم نوین زندگی می‌کنند و شخصیت آن‌ها متأثر از فرهنگ مجازی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: امروزه کلان‌روند‌هایی در فضای مجازی در حال توسعه هستند که آینده‌ای متفاوت را رقم خواهند زد و لازم است حوزه علمیه در این رابطه آمادگی لازم را کسب کند.

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه  با اشاره به اینکه در رابطه با فضای مجازی باید ابعاد مختلفی مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: مباحث مربوط به فضای مجازی به کنش‌گری در شبکه‌های اجتماعی و ساخت تولیدات رسانه‌ای محدود نمی‌شود.

حجت الاسلام رستمی  با بیان اینکه مباحث مربوط به هوش مصنوعی، متاورس، بازی‌های مجازی، بلاکچین، تکنولوژی‌های شناختی و مباحث دیگر، از اموری است که نهایت تا ۲۰ سال آینده، آینده جهان را متحول خواهند ساخت، خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به فضای مجازی سه بخش اساسی دارد که شامل مباحث علمی، مباحث راهبری و کنش‌گری می‌شود.

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با اشاره به اینکه بر این اساس لازم است حوزه علمیه با نگاهی همه جانبه در این رابطه سرمایه گذاری کرده و نیرو‌های توانمند تربیت نماید، تصریح کرد: بدون نگاه مجزا، جامع و عمیق به مباحث رسانه و فضای مجازی، امکان نیل به نقطه مطلوب را نخواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار