۱۲۸ پروژه مخابراتی در کردستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

 اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در مراسم افتتاح ۱۲۸ پروژه مخابراتی در کردستان اظهار کرد: جای بسیار خوشحالی است که مخابرات کردستان در زیرساخت‌های ارتباطی که جزو نیاز‌های استان است، پیشگام در کشور است و اهتمام جدی دارند.

استاندار کردستان تصریح کرد: هر اندازه پیشرفت می‌کنیم سهم سرمایه‌گذاری مخابرات و دستگاه‌های تابعه زیاد می‌شود.

او اعلام کرد: کردستان در بسیاری از این پروژه‌ها پیشگام است و سهم خوبی در کشور داشته است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته کردستان و بیش از سال گذشته در ۵ ماهه امسال سرمایه‌گذاری شده است شاخص‌های مهمی در موفقیت در کردستان است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: مخابرات براساس اولویت‌ها در استان سرمایه‌گذاری کرده است و این سرمایه‌گذاری در تمام شهرستان‌ها بوده که بیانگر برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی است.

استاندار کردستان اضافه کرد: هر اندازه پیش می‌رویم نیاز‌های جامعه بیشتر می‌شود ضمن اینکه تقاضا‌ها هم نسبت به گذشته متفاوت‌تر است.

او گفت: زیرساخت‌ها و تکنولوژی‌های حوزه ارتباطی سالانه و روزانه ارتقا پیدا می‌کند و موجب پیشرفت می‌شود که نیاز است بیش از گذشته در تخصیص اعتبارات و تجهیزات به مخابرات توجه شود.

استاندار کردستان ادامه داد: امروز افتتاح این طرح‌ها نقطه عزیمتی برای ماه‌های باقی‌مانده از سال است و این حجم سرمایه‌گذاری و خدمت‌رسانی توقع ما از مخابرات را بیشتر می‌کند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: کردستان در فایوجی هم جز استان‌های پیشگام است و همین بیانگر بالندگی مخابرات کردستان در کشور است که بنده از مدیر و مجموعه مخابرات استان تشکر می‌کنم.

۵۹۴ روستای کردستان از  اینترنت پرسرعت بهره مند هستند

مدیر مخابرات کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: سال گذشته مخابرات ۲۰۳ میلیارد تومان در کردستان سرمایه‌گذاری کرد که یک رکورد برای استان بود و امسال با حمایت استاندار و مدیران ارشد مخابرات در حوزه مخابرات استان ۲۰۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

آزاد حکمت عنوان کرد: تمامی پروژه‌ها بصورت ۱۰۰ درصد انجام شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ضمن اینکه تا پایان سال هم رقم زیادی در استان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

او عنوان کرد: در تجهیزات انتقال که زیرساختی است، ۷ میلیارد تومان، اف‌تی‌تی‌اچ ۹.۵ میلیارد تومان، مرکز مخابراتی باشماق ۶۲ میلیارد تومان، سایت جدید تلفن همراه ۲۶ میلیارد تومان، ارتقا سایت تلفن همراه ۵۱ میلیارد تومان در تی‌دی‌ال‌تی‌ای ۱۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

حکمت تعداد پروژه‌های مورد بهره‌برداری در بانه را ۱۱ پروژه، بیجار ۱۶ پروژه با ۱۴ میلیارد تومان، سقز ۱۷ پروژه با بیش از ۲۷ میلیارد تومان، مریوان ۳۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۹ میلیارد تومان، سنندج ۲۸ پروژه با بیش ۴۸.۸ میلیارد تومان و دهگلان ۲۶ پروژه با ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد. 

به گفته مدیر مخابرات منطقه کردستان، تعداد روستا‌های بهره‌مند از اینترنت پرسرعت ۵۹۴ روستا است. 

او اضافه کرد: طرح نجما با هدف جمع‌آوری کابل‌های مسی و جایگزین کردن فیبرنوری در کردستان شروع شده است که در فاز اول آن ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گفته حکمت، ظرفیت واگذاری ۲۷ هزار پورت اینترنت در کردستان ایجاد خواهد شد و اکنون برای برای ۳۰ هزار خانوار ظرفیت FTTH ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.