مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: ۹۶ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در مقطع ابتدایی و بیش از ۶۰ درصد در مقطع متوسطه این شهرستان ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

رئوف برهانی مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: کوچ نشین بودن منطقه و حضور در ییلاقات، حضور نوجوانان در باغات و مزارع و اشتغال به برداشت محصول باعث شده تا تعدادی هنور موفق به ثبت نام نشوند که باید به این تعداد، دانش آموزان تجدیدی را هم اضافه کرد.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید ۶۹۶ کلاس درس در شهرستان مهیا و هزار و ۲۰۰ معلم نیز برای خدمت در مناطق مختلف ساماندهی شده‌اند و دانش آموزان تا اول مهرماه فرصت ثبت نام در کلاس‌های درس را دارند.

مدیر آموزش و پرورش اشنویه با اشاره به کلنگ زنی یک مدرسه در هفته دولت امسال در این شهرستان گفت: امسال اولین مدرسه شبانه روزی دخترانه روستایی منطقه در قالب مدرسه ۶ کلاسه شبانه روزی آغبلاغ با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

به گفته وی، احداث یک مدرسه شبانه‌روزی در این منطقه به خاطر صعب‌العبور بودن مسیر‌های روستایی و مشکلات فراوانی که دانش‌آموزان به ویژه در فصول سرد در پیمودن این جاده‌ها دارند، همواره یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش منطقه بوده و نبود مدرسه سبب ترک تحصیل دانش آموزان دختر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.