معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارت سیل اخیر در شهرستان مشگین‌شهر مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

نژاد جهانی گفت: بیشترین خسارات ناشی از محصولات کشاورزی است و این سیل در زمانی رخ داده که موقع فصل برداشت محصولات کشاورزان بوده است و از این رو خسارت‌های زیادی را به روستاییان وارد کرده است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور می گوید: سیل دلایل و علت‌های بسیاری غیر از زمینه‌های طبیعی اعم از مسائل انسان ساز در حوزه آبخیزداری و هم‌چنین بستر رودخانه‌ها و ... دارد که باید توجه پیشگیرانه و جدی به این حوزه داشته باشیم.

به گفته او، با بررسی کارشناسانه مدیران ستاد بحران استان و شهرستان و اسناد و مدارکی که جمع شده است و برای سازمان ارسال خواهد شد و با توجه به سیاست‌های جاری وزارت کشور برای بازتوانی کشاورزان آسیب دیده مشوق‌های حمایتی لحاظ خواهد شد.

نژادجهانی گفت: ارائه تسهیلات بانکی، ارائه وام‌های قرض الحسنه کم بهره در حوزه زیر ساخت‌های کشاورزی، احیای قنوات، بهسازی جاده‌های بین مزارع و بازسازی توسعه محور که کمترین آسیب را به کشاورزان متوجه کند در دستور کار قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.