مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: واحد‌های تکثیر ماهی زینتی اشتغال ۱۵۰ نفر را به طور مستقیم در استان فراهم کرده است.

احمد بختیاری با بیان اینکه در استان همدان ۶۵ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی فعال است افزود: بخش دیگری از تولیدات این واحد‌ها به دیگر استان‌ها و یا با واسطه به عراق و دیگر کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

او گفت: این واحد‌ها سالانه چهار میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی تولید و به بازار فروش عرضه می‌کنند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت:ایجاد مجتمع ماهیان زینتی در همدان و تولید ۹ میلیون قطعه‌ای این ماهیان از اهداف ایجاد تشکل و تعاونی ماهیان زینتی در همدان است.

بختیاری گفت: با راه اندازی تعاونی پرورش دهندگان ماهی زینتی زمینه توسعه مزارع انفرادی پرورش ماهی، کارگاه‌های خانگی ماهی زینتی (مشاغل خانگی) و همچنین فعالیت مجدد واحد‌های راکد پرورش ماهی فراهم شود.

او گفت: ایجاد تشکل و تعاونی ماهیان زینتی و مشارکت اعضا نقش موثری در کاهش و رفع موانع تولید و رسیدن به اهداف تولید پرورش ماهی زینتی در استان خواهد داشت.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ تُن انواع ماهی در مزارع سردآبی و گرم‌آبی این استان در سال تولید می‌شود.

بختیاری از فعالیت ۵۲۵ مزرعه در زمینه پرورش انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان خبر داد و اظهار داشت: پنج هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردآبی قزل آلا در ۲۷۳ واحد و هزار و ۲۰۰ تن ماهی گرم آبی در ۲۵۲ واحد پرورش کپور ماهیان در سال تولید می‌شود.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.