اظهارات وزیر همکاری و توسعه بلژیک که اشغالگری تل‌آویو را محکوم کرده بود، مورد استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از اظهارات کارولین گنز، وزیر همکاری و توسعه بلژیک در مورد تخلفات و جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی استقبال کرد.

به گزارش وفا نیوز، وزیر همکاری و توسعه بلژیک به تازگی در مصاحبه‌ای با روزنامه بلژیکی «دی مورگان» گفته که رژیم صهیونیستی «کل روستا‌های فلسطینی را از نقشه پاک کرده است». 

او در این مصاحبه گفته بود: «در سرزمین‌های اشغالی فلسطین وضعیت دیگر پایدار نیست. روستا‌ها توسط اسرائیلی‌ها از روی نقشه حذف شده‌اند. فاصله بین تشدید خشونت‌ها کوتاه‌تر و خود خشونت‌ها شدیدتر شده و مردم دیگر نمی‌توانند نفس بکشند». 

وی در ادامه ضمن اشاره به شهادت تعداد زیادی از فلسطینیان در مقایسه با سال پیش گفت آمار شهدا از ابتدای سال میلادی تاکنون، از تعداد کل شهدا در سال ۲۰۲۲ بیشتر است. 

در پی اظهارات این وزیر بلژیکی، تل‌آویو سفیر بلژیک در سرزمین‌های اشغالی را احضار کرد. 

با این حال، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن حمایت از اظهارات وزیر همکاری و توسعه بلژیک، آن را منطبق با قوانین بین المللی و اصول حقوق بشر دانست. این وزارتخانه احضار سفیر بلژیک توسط تل‌آویو را محکوم و تاکید کرد اقداماتی از این دست برای ارعاب کسانی است که از اشغالگری رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند.

اشغالگری تل‌آویو بارها مورد انتقاد مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است. سازمان ملل نیز امروز در گزارشی به لاهه، اسرائیل را رژیمی آپارتاید دانست و خواستار حکم دادگاه مبنی بر خروج فوری این رژیم از کرانه باختری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار