مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی از ۲۷ مرداد تا پایان دهم شهریور ماه زائران اربعین از این استان را به مرزهای غربی اعزام کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این تعداد دستگاه ناوگان اتوبوسی از مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی به مرز‌های مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام شده است که البته رشد افزایش ناوگان در بازه زمانی یاد شده از مبدا مشهد ۴۱ درصد بوده است.

او افزود: تاکنون ۴۲ هزار و ۵۸۳ زائر اربعین حسینی به مقصد مرز‌های غربی کشور با ناوگان اتوبوس اعزام شدند که ۲۰ درصد این زائران به مرز‌های شلمچه و چذابه اعزام شده‌اند و بیشتر آن‌ها اتباع کشور‌های افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: روند بازگشت زائران از پایانه مرزی شهید سپهبد سلیمانی مهران آغاز شده است و ۱۲ نیروی ناظر و ۷۰ راننده پایه یک راهداری در پایانه برکت استان ایلام برای کمک به بازگشت زائران مستقر شده اند.

شهامت تسریع در روند اعزام زائران افغانستانی طی روز‌های آینده و اعزام ناوگان حتی به صورت خالی برای برگشت را مهمترین اولویت این اداره کل بیان کرد: از همکاری هزار و ۲۰۰ راننده ناوگان عمومی و شرکت‌های مسافربری با بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در طرح اربعین حسینی سال جاری تشکر می‌شود.

او به سرویس دهی همزمان راهداری به بیش از ۵۷۰ هزار مسافر درون و برون استانی طی بازه زمانی بین ۲۷ مرداد ماه تا ۱۰ شهریور این ماه تصریح کرد: با وجود کمبود و محدودیت ناوگان مسافری در خراسان رضوی در این بازه زمانی تاخیر و کمبود مقطعی ناوگان در برخی خطوط با همکاری مالکان و رانندگان از بین رفته است و علیرغم افزایش قابل توجه اعزامها، ازدحام قابل توجهی در پایانه‌های مسافربری استان رخ نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.