سرهنگ جوانبخت گفت: آمارها حکایت از آن دارد که در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، ۵۱ فقره از تصادفات فوتی که در شهر تهران در حال وقوع است در واقع به موتورسیکلت سواران اختصاص پیدا میکند که آمار بالایی است.
سرهنگ جوانبخت افزود: ما هم از این آمار و تعداد فوتیهایی که روی میدهد متاثر هستیم و البته پلیس تمام تلاش خود را به کار میبندد تا از راههای مختلفی این آمار را کنترل نماییم.
وی گفت: پلیس با اجرای طرحهای فرهنگی مانند موتوریار و یا برخورد قاطع با موتورسواران متخلف سعی در کاهش تخلفات و به تبع آن کاهش تلفات دارد و البته برخی از این طرحها به زمان زیادی نیاز دارد تا بازدهی خود را نشان دهند. البته اقدامات فرهنگی به زمان بیشتری نیاز دارد، ولی تاثیرگذاری آن خیلی بیشتر است.
سرهنگ جوانبخت بیان داشت: حق رانندگی و لزوما اینکه همه افراد بخواهند رانندگی کنند جزء حقوق شهروندی محسوب نمیشود چرا که این مقوله یک امتیاز هست و لاز م نیست تمام افرادی که در یک جامعه هستند با یک شرایط جسمی، روحی و روانی این حق را داشته باشند که حتما رانندگی نمایند.
وی افزود: خیلی وقتها اگر ما با یک راننده موتورسیکلتی مواجه هستیم که تخلفات رانندگی پر تکراری را دارد و مرتب لایی کشی میکند و ورود ممنوع میرود و با سرعت بالا در حال تردد است و وارد تونل میشود، شما با یک فرد متخلفی مواجه هستید که این فرد وقتی وارد جامعه میشود محیط را هم برای خود و هم برای خانواده خود و برای دیگران ناامن میکند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یعنی این حرکات و تخلفات نه تنها برای وی نفعی ندارد بلکه ضرر هم به افراد دیگر میرساند برای همین لزومی ندارد همه رانندگی کنند و این موضوع یک امتیاز شهروندی هست که اگر یک فرد تخلفات مکرری را انجام میدهد و محیط را ناامن میکند باید در مقاطعی این امتیاز را از او سلب باید کرد تا بداند و بتواند راننده خوبی باشد.
تو خیابون شلوغ و پر رفت و آمد همشون یک دختر بی حجاب رو ترک موتور سوار کردند ویراژ می دن حالا بی حجابی به کنار کلاه ایمنی سرشون نمی کنن قبلاً جریمه میشدن موتورشون توقیف میشد الان اصلا نظارتی نیست