رئیس اورژانس کشور از آمادگی اورژانس برای خدمت رسانی در موج بازگشت زائران خبر داد و گفت : کادر درمان تا بازگشت آخرین زائر در مرزها مستقر هستند.

جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور امروز در بازدید از مرز شلمچه گفت: ۹ بالگرد و سه فروند هواپیمای اورژانس در مرز‌های کشور برای پشتیبانی از خدمت رسانان سلامت اربعین ۱۴۰۲ در مرز‌های ۶ گانه کشور مستقر شده اند.

به گفته او تعدادی موتورلانس هم برای جا‌هایی که حرکت آمبولانس سخت می‌شود خدمات‌رسانی می‌کنند و در محل اجتماعات هم تیم‌های واکنش سریع حضور دارند.

آقای میعادفر با اشاره به نزدیک شدن به موج گسترده بازگشت زائران اربعین حسینی گفت: برای این موضوع مرز‌ها را تقویت کردیم و از آنجا که افراد کم‌کم می‌روند، ولی به یکباره برمی‌گردند، توان عملیاتی ما در هفته آخر ۱۰۰درصد و حتی بیشتر می‌شود.

رئیس اورژانس کشور همچنین با اعلام استقرار ۱۰ بیمارستان صحرایی در نقاط ۶ گانه مرزی کشور تاکید کرد ارائه خدمات درمانی به زائران تا بازگشت آخرین زائر به کشور ادامه خواهد داشت.

این مسئول شمار گرمازدگی در میان زائران حسینی را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از ۲۷ مرداد امسال تاکنون نزدیک به پنج هزار سرم درمانی به زائران تزریق شده است.

او به زائرانی که با خودروی شخصی به مرز‌ها آمده بودند نیز توصیه کرد پس از ورود به کشور دست کم ۲ ساعت استراحت کنند و بعد به سوی شهر خود حرکت کنند تا احتمال بروز حوادث رانندگی در اثر خستگی ناشی از سفر کمتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.