۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به سیستان و بلوچستان تخصیص می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد سرانه دانش آموزی این استان هم ۲ برابر شده است.

 رضا مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید اظهار کرد: در حوزه ساخت و ساز فضا‌های آموزشی این استان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده و اعداد و ارقام ساخت کلاس درس، بسیار امیدوارکننده و نویدبخش آینده‌ای روشن است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان در آینده استانی بالنده و سرفراز باشد باید به صورت جهادی و انقلابی برای پیشرفت و توسعه آن تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای تمدنی تاریخی است و برای احیای مجدد این تمدن، معلمان تمدن ساز نقش مهمی برعهده دارند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و دارای زیست بوم ویژه‌ای در قالب‌های متفاوت است، افزود: محرومیت این استان باید رفع و دفع شود.

صحرایی خاطر نشان کرد: همه امور را باید در استان سیستان و بلوچستان به صورت عملی و با نگاهی همه جانبه پیش برد.

وی از اجرای طرح ویژه‌ای برای ساماندهی آموزش ابتدایی و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل برای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این طرح در حوزه ستادی و به موازات آن در دیگر دستگاه‌های کشوری در حال پیگیری و اقدام است. همچنین طرح مورد نظر با هدف جلوگیری از خروج دانش آموزان از مدرسه و ایجاد جذابیت برای ورود و ماندگاری در مدرسه پیشنهاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار