معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۶ مزرعه استخراج رمز ارز غیر مجاز دیجیتال با ۳۱۸ دستگاه ماینر کشف و جمع آوری شده است.

احسان مهدوی معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : این تعداد دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان بر اساس گزارش شهروندان، تلاش شرکت توزیع نیروی برق استان با همکاری نیرو‌های انتظامی و قضائی کشف و شناسایی شده است.

وی هدف از کشف رمز ارز‌های غیر مجاز را پایدای و امنیت شبکه، جلوگیری از نوسانات برق مشترکان و همچنین تکریم ارباب رجوع اعلام کرد و ازجمله عوامل افزایش مصرف برق و تلفات انرژی در کشور را استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز به صورت غیر مجاز دانست.

مهدوی برق مصرفی این مزارع رمز ارز را معادل یک میلیون ۷۳۰ هزار کیلوات عنوان کرد و گفت: این مزراع کشف شده رمز ارز و ماینر‌ها در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، عمومی، کشاورزی و فاقد اشتراک بوده اند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در مجموع در ۱۸ ماه گذشته یعنی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با تلاش همه دستگاه‌های قضایی، انتظامی و همکاران شرکت برق ۸۲۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در استان کرمانشاه کشف و ضبط شده است.

مهدوی از همشهریان خواست در شناسایی و کشف دستگاه‌های ماینر غیرمجاز در راستای حفظ پایداری شبکه برق و ارائه خدمات مطلوب با این شرکت همکاری کنند، زیرا دستگاه‌های ماینر علاوه برمصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد می‌کنند و باعث بروز برخی خاموشی‌های ناخواسته هستند و این به لوازم برقی شهروندان سبب آسیب جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق هرگونه استفاده غیرمجاز از برق توسط دستگاه‌های ماینر را به دقت رصد می‌کند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند، گفت: برای مقابله با این دستگاه‌ها گشت‌هایی با همراهی نیروی انتظامی راه اندازی شده تا با این پدیده مقابله خوبی داشته باشیم .

برچسب ها: اداره برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.